به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

جهش های تورمی مهار نشود کشور وارد فاز آسیب پذیری تمدنی خواهد شد

جهش های تورمی مهار نشود کشور وارد فاز آسیب پذیری تمدنی خواهد شد
پایگاه خبری فولاد ایران
✳️ بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم (شاخص کل) منتهی به دوازده ماه و نرخ تورم نقطه ای در خرداد ماه ۹۸ به ترتیب به ۳۷/۶ و ۵۰/۴ درصد رسیده است.
 
🌀 این در حالی است که در گروه خوراکی ها و آشامیدنی ها، نرخ تورم منتهی به دوازده ماه و نرخ تورم نقطه ای در خرداد ۹۸ به ترتیب به ۵۶/۴ و ۷۵ درصد رسیده است.
 
⁉️ چرا استمرار جهش تورمی آغاز شده از ابتدای سال ۹۷، کشور را وارد فاز بعضا آسیب پذیری تمدنی خواهد نمود؟
 
💠داده های سازمان ثبت احوال کشور، سالنامه ی آمارهای جمعیتی سال ۱۳۹۵ نشان می دهد ۲۱ درصد طلاق های ثبت شده در کشور قبل از ۲ سال اول زندکی مشترک می باشد. با ادامه افزایش تورم،
آسیب پذیری زندگی مشترک زوج های تازه ازدواج کرده در اثر تنگناهای معیشتی، کشور را در معرض آسیب پذیری تمدنی قرار خواهد داد.
 
💠 استمرار افزایش تورم باعث خواهد شد بسیاری از خانوارها، برخی هزینه های زندگی نظیر بهداشت و درمان و آموزش را حذف یا تعدیل نمایند و این نیز می تواند کشور را وارد آسیب پذیری تمدنی نماید.
💠افزایش نرخ تورم و استمرار آن در سال ۹۸، محیط کسب و کارهای خرد را با بی ثباتی و آشفتگی بیشتری مواجه خواهد نمود. ضمن اینکه با در اولویت قرار گرفتن تامین هزینه های خوراک، بسیار از خانوارها، سایر خدمات مورد نیاز خود را حذف یا تعدیل نموده و این خود نابودی بسیار از مشاغل خدماتی کوچک را را رقم خواهد زد.
💠استمرار افزایش تورم، عملکرد بودجه سال ۹۸ دولت را از ابعاد هزینه های جاری (مثل حقوق کارمندان) و پرداخت های عمرانی (مثل پیمانکاران طرف قرارداد با دولت) به چالش خواهد کشید و نهایتا در معرض خطر رشد فزاینده کسری بودجه قرار خواهد داد.
 
💠جهش تورم و ورود نرخ منتهی به دوازده ماهه آن در خرداد ۹۸ به کانال ۳۸ درصد و گسترس شکاف عمیق ان با نرخ سود فعلی سپرده های بانکی (۱۸ درصد یکساله) منجر به زیان برای سپرده گذاران و در نهایت به چالش کشیدن سیاست های پولی دولت از جنبه مدیریت نقدینگی و کنترل ارزی خواهد شد.
 
🌀به نظر می رسد تیم اقتصادی دولت با آسیب شناسی سیاست ابزار کردن نرخ ارز برای مهار تورم و حمایت از معیشت خانوارهای ایرانی در سال ۹۷، لازم است با تدبیر جلوی آسیب های تمدنی و بین نسلی ناشی از تورم لجام گسیخته فعلی به کشور را بگیرد.
 
✍️ عباس علوی راد 
 
۱۸ تیر ۱۳۹۸ ۱۱:۳۹
تعداد بازدید : ۳۲۷
کد خبر : ۴۶,۶۵۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید