به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

یارانه به طلای دیجیتال

یارانه به طلای دیجیتال
پایگاه خبری فولاد ایران- ارزش هر واحد بیت‌کوین که اکنون به نزدیک ۱۳۰ میلیون تومان رسیده است، با استفاده از نهاده اولیه‌ای به نام برق تولید می‌شود که قیمت استفاده از آن حتی در پیک مصرف به کمتر از یک سنت در هر کیلووات ساعت می‌رسد؛ قیمتی که به لحاظ بین‌المللی فقط با زیمبابوه و ونزوئلا قابل قیاس است. 
 
✍️ افزایش جهش‌وار قیمت ارز در یک سال اخیر، به همراه افزایش مختصر قیمت برق در سال‌جاری، اکنون کشور را به مزرعه دیجیتال حاصلخیزی مبدل ساخته که در هر گوشه‌ای از آن عده‌ای با خرید تجهیزات سخت‌افزاری لازم، اقدام به استخراج طلای دیجیتال با کمک برق یارانه‌ای می‌کنند. 
 
✍️ اساسا در کمتر نقطه‌ای از اقتصادهای جهان، ورود به عرصه ارز دیجیتال، نیازمند مجوز یا نظارت دولتی است. حتی تبعیض قیمتی برای فروش برق بر مبنای تعرفه صادراتی نیز چاره کار نیست؛ زیرا حوزه مشترکان برق خانگی و صنعتی در کشور آن چنان گسترده است که حتی تاسیس سازمانی به نام پلیس برق نیز چاره کار نخواهد بود. 
 
✍️ چندی پیش یکی از سیاست‌گذاران ارشد اقتصادی کشور اعلام کرده بود که ما دلار ۴۲۰۰ تومانی را تخصیص خواهیم داد و این موضوع که آیا اساسا کالایی وارد شده یا به قیمت مصوب در اختیار مردم قرار گرفته است، از مسوولیت ما خارج و برعهده دستگاه‌های نظارتی است. 
 
✍️ به‌نظر می‌رسد همین منطق نیز گریبانگیر ارزهای دیجیتال شده و دولت مایل است برق را با نازل‌ترین قیمت‌های بین‌المللی به فروش رساند و مسوولیت کشف و دستگیری بهره‌گیرندگان از آن را بر دوش دستگاه‌های نظارتی واگذار کند.
 
کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد
 
۱۹ تیر ۱۳۹۸ ۱۱:۲۴
تعداد بازدید : ۳۵۵
کد خبر : ۴۶,۶۶۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید