به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آمریکا چگونه کشتی های باربری صادراتی و سوپر تانکرها که از بنادر ایران بارگیری می نمایند را ردیابی می نماید؟

آمریکا چگونه کشتی های باربری صادراتی و سوپر تانکرها که از بنادر ایران بارگیری می نمایند را ردیابی می نماید؟
پایگاه خبری فولاد ایران-
🔹پرپل ترک Purple TRAC تکنولوژی نوین ردیابی کشتی ها با ضریب خطای صفر است که 10 سفر قبلی کشتی ها را نیز ردیابی کرده و‌ گزارش می نماید.
 
🔹این سیستم تلفیقی از امواج VHF و ماهواره INMARSAT است که قادر است کلیه اطلاعات کشتی شامل: کشور و شرکت تحت مالکیت، کشور و شرکت اجاره کننده، کشور و شرکت بهره بردار، پرچم، ملیت فرمانده، ملیت افسر ارشد کشتی و غیره را گزارش دهد.
 
🔹با این سیستم دیگر با خاموش کردن سیستم شناسایی خودکار کشتی Automatic Identification System یا AID (به اصطلاح محاوره ایی GPS) نمی توان از تیر رس آن خارج شد.
 
 🔹این سیستم برای اولین بار در سال 2018 در شبه جزیره کره با موفقیت اجرا و بهره برداری گردید و متاسفانه هم اکنون در اختیار آمریکا و متحدان جهت رصد کشتی های صادراتی ایران در آبهای ایران و آزاد بهره برداری می شود.
 
🔹این سیستم برخی از اطلاعات را از خود منابع ایرانی دریافت کرده و گزارش می نماید از جمله جدول کشتی های صادراتی از بنادر ایران Line Up که اسم کشتی، تاریخ بارگیری و نوع محموله های صادراتی بصورت روزانه از طرف شرکت های کشتیرانی گزارش می گردد.
 
📌لازم است از هم اکنون و یک ماه مانده به تاریخ شروع دور جدید تحریم های فلزات ایران توسط آمریکا که از تاریخ 8 آگوست 2019 (17 مرداد سال جاری) اجرایی می گردد، از گزارش جزییات کشتی های صادراتی سنگ آهن، کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی، HBI، شمش فولاد، کلیه محصولات فولادی، کنسانتره و کاتد مس، شمش آلومینیوم و‌ محصولات فلزی مرتبط توسط سازمان های دولتی و خصوصی قویا خودداری گردد.
 
✍️ کیوان طهرانی 
 
۱۹ تیر ۱۳۹۸ ۱۱:۳۳
تعداد بازدید : ۴۲۳
کد خبر : ۴۶,۶۷۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید