به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نفت یانکی‌ها در راه چین

امریکا برنده اصلی تنش در خلیج‌فارس
پایگاه خبری فولاد ایران- در شرایط کنونی، انتقال نفت تگزاس در مقایسه با نفت خلیج‌فارس تا دیوارهای چین، ارزان‌تر و کم ریسک‌تر خواهد بود. پالایشگران چینی در شرایط کنونی به نفت امریکا به‌عنوان یک گزینه جذاب می‌نگرند.| یکی از موانع افزایش سهم صادرکنندگان تگزاسی در این بازار، خرید بلندمدت نفت پالایشگاه‌های چین از طریق قراردادهای بلندمدت با آرامکو است. خرید این محموله‌ها از تنش‌های سیاسی اخیر تهران و واشنگتن و نوسانات قیمت طلای سیاه در خلیج‌فارس تأثیر نگرفته است.

🔺به هر حال، تعدادی از پالایشگاه‌های کوچک غیردولتی در چین وجود دارند که به قوری معروفند. آنها فاقد قراردادهای بلندمدت دولتی هستند.گزارش منتشر شده توسط مرکز سیاست‌های انرژی دانشگاه کلمبیا نشان می‌دهد که حدود یک سوم ظرفیت پالایشگاهی چین در اختیار این پالایشگاه‌های کوچک است. این واحدها را باید گذرگاهی برای ورود کابوی‌های تگزاسی کارآفرین و ریسک‌پذیر به بازار نفت چین دانست.

🔺در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی، شاهد رشد صادرات نفت امریکا به این پالایشگاه‌های کوچک بودیم. این واحدها براساس قیمت نقطه‌ای و نه قراردادهای بلندمدت، خوراک خود را تأمین می‌کنند. با وجود رشد پرشتاب تولید نفت ارزان امریکا (که بخش اعظم آن به نفت شیل سبک تعلق دارد)، پالایشگاه‌های چینی فاقد توانایی پالایش این خوراک هستند، اما پالایشگاه‌های کوچک از این بازیگران جدید استقبال کرده‌اند.

🔺اگرچه این شرایط خبری بد برای بازار جهانی نفت است، اما گانگسترهای فرصت‌طلب مورد حمایت کاخ سفید می‌توانند برای تصاحب سهم بازار بیشتر در بازار چین از این ابزار استفاده کنند.| افزایش هزینه‌های کشتیرانی از مبدأ خلیج‌فارس یک مزیت کوتاه‌مدت برای رقبا محسوب می‌شود، اما برای تثبیت حضور باید رقابتی‌تر، انعطاف‌پذیرتر و کاراتر باشد.

🔺کاخ سفید به‌عنوان بزرگترین حامی نفت شیل به خوبی می‌داند که با ممنوعیت احتمالی خرید نفت امریکا از سوی پکن در صورت تداوم جنگ‌ تجاری کنونی، قوری‌های چینی نمی‌توانند از این محموله‌ها بهره ببرند.

میز نفت

۲۳ تیر ۱۳۹۸ ۱۲:۰۱
تعداد بازدید : ۵۷۰
کد خبر : ۴۶,۷۲۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید