به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اجرایی شدن مچینگ ورق های فولادی با شیوه جدید

اصلاح قیمت پایه عرضه میلگرد در بورس کالا تصویب شد
پایگاه خبری فولاد ایران- نتایج جلسه مهم کمیته تخصصی تنظیم بازار فولاد در گفتگوی چیلان و یعقوبی مدیر اجرایی انجمن فولاد: 

🔹 شیوه نامه مچینگ ورق های فولادی که توسط معاونت امور معدن و صنایع معدنی پیشنهاد شده بود، تدوین، بررسی و تصویب شد. بنابراین با تصویب کارگروه اصلی تنظیم بازار مچینگ ورق های فولادی مجددا در بورس کالا برقرار می شود و صنایع پایین دستی فولاد می توانند مواد اولیه مورد نیاز خود را از بورس کالا تامین کنند.

🔸موضوع مهم دیگر در این جلسه اصلاح قیمت پایه میلگرد در بورس کالا بود که پیشنهاد انجمن در این خصوص مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و در نهایت مقرر شد این فرمول در کارگروه اصلی تنظیم بازار بررسی و درصورت تصویب، اعمال و اجرایی گردد.

🔹در فرمول پیشنهادی انجمن، حداکثر قیمت پایه عرضه میلگرد در بورس کالا برابر با میانگین موزون قیمت معاملاتی شمش در یک هفته قبل به علاوه 11 درصد در نظر گرفته شده که مبنای این فرمول یعنی محاسبه حداکثر قیمت پایه میلگرد بر اساس قیمت معاملاتی شمش مورد موافقت کمیته قرار گرفت اما به جهت اختلاف نظر اعضای کمیته، مقرر شد درصد پیشنهادی انجمن مورد بررسی کارشناسی وزارت صمت هم قرار گیرد و پیشنهادات لازم از سوی دبیرخانه کمیته به کارگروه اصلی تنظیم بازار ارائه شود که در صورت تصویب، این مورد هم اجرایی خواهد شد.

فولادیار

۲۳ تیر ۱۳۹۸ ۱۲:۰۴
تعداد بازدید : ۶۵۳
کد خبر : ۴۶,۷۲۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید