به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ضرر سدسازی های ترکیه برای نفت عراق

پایگاه خبری فولاد ایران -

 

🔺توسعه نفتی عراق پس از آغاز به کار یک سد در ترکیه که می تواند جریان آب به شرکت های انرژی عراق را کاهش دهد ، احتمالاً به خطر می‌افتد. عراق تولیدکننده بزرگ نفت خام اوپک است.| مقامات عراق و منطقه کرد نشین شمال این کشور قبلا ابراز نگرانی کرده بودند که طرح های سدسازی ترکیه کمبود آب عراق را تشدید می کند. سال گذشته اعتراضاتی در بصره در جنوب عراق به خاطر آلودگی آب به راه افتاد. یک کارخانه نمک‌زدایی محلی باعث آلودگی آب و بستری شدن حدود 100 هزار نفر در بیمارستان شده بود.

🔺 بیشتر میادین نفتی جنوب عراق در بصره توسط شرکت‌های نفتی بین‌المللی طبق قراردادهای فنی فعالیت می‌کنند. بصره بزرگترین منطقه تولید نفت در عراق است و دولت باید آب لازم را برای حفظ فشار  چاه‌های نفت در این منطقه تامین کند.

🔺در حال حاضر عراق حدود 70 درصد آب مورد نیاز خود را از کشورهای همسایه می‌گیرد. یک راه حل، پروژه تامین آب از طریق دریاست که طی آن از آب خلیج‌فارس برای میادین نفتی عراق استفاده می‌شود. تصور می‌شود این پروژه تا 2023 اجرایی شود. یک راه حل دیگر هم پروژه نمک زدایی توسط هیوندای است که 12.5 میلیون بشکه آب دریا را در روز تصفیه می‌کند.
تسنیم

۱۶ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۳۰
تعداد بازدید : ۳۱۶
کد خبر : ۴۷,۰۱۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید