به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چظور کودکان را برای مشاغل آینده مهیا کنیم

پایگاه خبری فولاد ایران - کلاس درس امروز چیزی فراتر از میز و مداد و تخته است. آموزش و پرورش می بایست کودکان را برای کار در دنیای دیجیتالی که دائما در حال تغییر است آماده نماید و به همین دلیل آموزش بر اساس فن آوری یک اصل به شمار رفته و شاید نیاز باشد کودکان قبل از خواندن و نوشتن کدنویسی را یاد بگیرند. دنیا در این مسیر در حال حرکت است و از این رو هزینه های جهانی آموزش تکنولوژی رو به افزایش گذاشه و پیش بینی می شود بین سالهای 2018 تا 2025 این هزینه ها تا دوبرابر افزایش یافته و به 341 میلیارد دلار برسد. هدر مک گوان که یک استراتژیست کار در آینده است می گوید نیمی از مشاغل و حرفه هایی که کودکان در آینده خواهند داشت هنوز اختراع نشده و می بایست مردم و سازمانها خود را برای انقلاب صنعتی چهارم که دوره تغییر شکل جهان از لحاظ هوش مصنوعی، روباتیک و سایر پیشرفت های تکنولوژیکی است آماده نمایند. به گزارش فولاد ایران، گزارش مجمع جهانی اقتصاد می گوید 65 درصد کودکانی که در سال 2017 وارد دبستان ها شده اند وارد مشاغلی خواهند شد که هنوز وجود ندارد و آموزش فعلی در آماده سازی آنها برای آینده ناکام است. مک گوان معتقد است این به معنای تمرکز کمتر در انتقال دانش و توجه بیشتر به توانایی یادگیری شخصی است. وی می گوید دانش بنیادی آینده بر اساس توانایی شخصی افراد در یادگیری و سطح سازگاری آنهاست. 
دوره جدید آموزش نیازمند مجموعه ابزارهای جدید است. کوبتو یک ربات مکعبی کوچک است و کودک باید مسیر حرکت آن را از طریق بلوک های کوچک الکترونیکی بدون نیاز به تبلت یا نمایشگر ایجاد کند و با دستوراتی مانند چپ، راست یا رو به جلو از طریق پایه متصل روی تخته آن را حرکت دهد. با قرار دادن بلوک های درست در کنار هم، ربات کوبتو می تواند از مبدا به مقصد تعیین شده برسد. این ربات به ارزش 225 دلار است و توسط مدارس و والدین برای آموزش کد گذاری به کودکان سه ساله استفاده می شود. این مهارتی است که می تواند برای همه چیز کاربرد داشته باشد چراکه کودک اساسا یاد می گیرد به شکل کاملا منطقی و عقلانی فکر کند. بازی آموزشی دیگر محصولی به نام کیت کامپیوتر کانو است که به کودک ساخت کامپیوتر شخصی را آموزش می دهد. دانش آموزان با استفاده از راهنمای بازی، مرحله به مرحله قطعات را به هم وصل کرده و پس از اتمام کار می توانند با نصب برنامه های مختلف روی آن بازی های مختلف را انجام دهند، از کدگذاری گرفته تا ساخت موزیک و دیگر بازی ها. این وسیله نمونه ای در جهت تغییر روش آموزش علم کامپیوتر است ضمن اینکه آموزش پروژه محور آن باعث گسترش همکاری، خلاقیت، ارتباط و مهارتهای تفکر انتقادی است. طبق تحقیقات صورت گرفته در انگلستان، 54 درصد آموزگاران امسال از فن آوری آموزشی استفاده کرده و 94 درصد آنها اذعان داشته اند این روش می تواند تعامل بین دانش آموزان را افزایش بدهد. 
تکنولوژی نه تنها به آموزش کودکان کمک می کند بلکه محیط یادگیری بهتر را نیز فراهم می آورد. شرکت های دانمارکی ولوکس و لیپ کرافت با همکاری یکدیدگر سنسوری به نام "امبینود" به مدارس معرفی کرده اند که میزان صدا، درجه دما، میزان آلاینده های موجود در هوا و همینطور سطح دی اکسید موجود در هوا را نشان می دهد. این دستگاه با اتصال به تلفن همراه می تواند به معلم یا مدیر موسسه در رصد کردن کیفیت فضای آموزشی کمک نماید. طی گزارشی که دانشگاه سلفورد انجام داده عوامل فیزیکی مانند نور طبیعی، دما و کیفیت هوا می تواند تا 16 درصد پیشرفت یادگیری دانش آموزان دبستانی را افزایش بدهد. عدم توجه به این موارد می تواند تاثیر منفی در روند آموزش تحصیلی کودکان داشته باشد. 
منبع: CNN    
 
موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۱۶ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۳۴
تعداد بازدید : ۴۴۷
کد خبر : ۴۷,۰۲۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید