به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

از اوضاع اقتصاد جهانی چه خبر ؟

پایگاه خبری فولاد ایران -
🌀 اقتصاد جهان در تب و تاب است. نوسانات اقتصاد جهانی فقط سابقه در بحران ۲۰۱۰ و ۲۰۰۸ دارد. این نوسانات در شرایطی دارد عمل می کند که اقتصاد جهانی در آستانه یک رکود هم هست. جنگ تعرفه ای و جنگ ارزی که ترامپ راه انداخته است سرعت شکل گیری رکود را در جهان بیشتر کرده است.‌

🌀 بسیاری از بازرگانان و سرمایه گذاران جهانی معاملات خود را متوقف کرده اند. ارزها به شدن نوسان دارند. کاهش ارزش یوآن در چند سال گذشته بی سابقه است. افزایش دلار یوآن را کاهش داده ولی ترامپ از این کاهش به عنوان دست کاری ارزی توسط چین نام می برد.

🌀 بازار سهام جهان در روز گذشته سقوط بی سابقه ای را تجربه کردند. همین الان که این مطلب را می نویسم بورس توکیو در موقع باز شدن سه درصد ریزش داشت. طلا و ین ژاپن رکورد میزنند. طلا به سرعت می رود تا به ۱۵۰۰ دلار برسد. 

🌀 ین ژاپن در برابر دلار به ۱۰۵/۵ رسیده است و احتمال دخالت ژاپن در بازارهای مالی را بیشتر کرده است. چون قدرت گیری ین، اقتصاد ضعیف و صادرات محور ژاپن را ضعیف تر می کند. بازار جهانی منتظر حرکت چین است.حرکت چین هم میتواند التهابات را بیشتر کند. در چنین شرایطی ما با صادرات نفت از دست رفته منتظر انتقال ارزهای غیر نفتی هستیم. و صادرات غیر نفتی هم ممکن است در شرایط پر تلاطم اقتصاد جهانی کاهش یابد. 

🌀 بهترین استراتژی در بازار جهانی برای آنهایی که ریسک پذیرند استفاده از نوسانات بازار جهانی و آنهایی که ریسک گریزند، تماشا کردن این نوسانات است.

✍ مرتضی ایمانی راد 

۱۹ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۳۵
تعداد بازدید : ۳۳۸
کد خبر : ۴۷,۰۳۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید