به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

شوک جنگ تجاری به طلا

پایگاه خبری فولاد ایران -
🔹️دنیای اقتصاد : اونس طلا سد سخت ۱۵۰۰ دلاری را پس از ۶ سال و ۴ ماه شکست. محرک اصلی ثبت این رکورد، تشدید تنش‌های اقتصادی میان آمریکا و چین بود. 

🔹️آمریکا با وضع تعرفه بر تمام کالاهای وارداتی از چین ضربه محکمی به پکن وارد کرد و چین در واکنش به تعرفه‌های ترامپ، سناریوی تکراری تضعیف یوآن در برابر دلار را به‌عنوان سلاح ارزی خود مورد استفاده قرار داد. 

🔹️تحت‌تاثیر پیچیدگی‌های ایجادشده بین دو غول اقتصادی بازارهای جهانی، به هم ریخت و در اقصی نقاط جهان، بازارهای سهام ریزش شدیدی را تجربه کردند. با این اوصاف، نااطمینانی بر اتمسفر اقتصاد دنیا چیره شد و سرمایه‌گذاران به بازارهای امن و کم‌ریسک گسیل یافتند. 

🔹️افزایش حجم خرید اوراق خزانه ۱۰ ساله باعث ریزش بازدهی آنها شد و مانعی در برابر تقویت شاخص جهانی دلار قرار گرفت. همچنین منحنی بازدهی اوراق خزانه که از تفاضل نسخه‌های ده‌ساله و سه‌ماهه به‌دست می‌آید، به منفی ۳۲/ ۰ درصد رسید که معیار معتبری برای وقوع رکورد مالی در ۱۲ ماه آینده است. 

🔹️تحت چنین شرایطی، ذخایر امن همیشگی مانند طلا و ین ژاپن با استقبال بیشتری روبه‌رو شدند و ارزش آنها بالا رفت؛ به‌طوری‌که اونس پس از سال‌ها سد هزار و ۵۰۰ دلاری را شکست.

اکونومیست فارسی

۲۰ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۵۴
تعداد بازدید : ۳۵۶
کد خبر : ۴۷,۰۴۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید