به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اوضاع اقتصادی مصر وخیم تر از گذشته

پایگاه خبری فولاد ایران - مردم مصر در شرایط سختی زندگی می کنند و حدود یک سوم از آنها فقیر هستند.
هرچند تورم درحال کند شدن است و کسری بودجه نیز کاهش یافته، اما شرکت ها همچنان با احتیاط عمل می کنند و جز در بخش های نفت و گاز، سمت هیچگونه سرمایه گذاری خارجی نمی روند. به همین جهت بخش‌های تجاری با مشکلات زیادی روبه رو هستند.

بیشتر مردم مصر به دلیل کاهش ارزش پول و نیز کاهش یارانه ها که منجر به افزایش بیش از حد قیمت ها شده، در رنج و سختی به سر می برند.

_مشاغل غیر رسمی

هاله سعید وزیر برنامه ریزی مصر اعلام کرد که اقداماتی به منظور بهبود شرایط زندگی اجتماعی و کاهش میانگین فقر در جامعه انجام شده، اما نتایج آن در آخرین نظرسنجی ها منعکس نشده است.

در مقابل، سلما حسین محقق ارشد ابتکار عمل برای حقوق شخصی مصر اظهار داشت که بخش عمده ای از مشاغل جدید، غیررسمی و ناامن است.

وی اشاره کرد که فقر باید از طریق برنامه های مناسب حل شود ، نه از طریق سیاست.
شرکت های خصوصی به ویژه به خاطر زیرساخت های ضعیف و روال پیچیده دولتی، اعتماد به نفس بسیار کمی دارند.

_افزایش میانگین فقر

با وجود اینکه اقتصاد مصر از نظر رشد و سرمایه گذاران در بازارهای سرمایه گذاری در سطح بالایی بود، اما فقر در این کشور درحال افزایش و بخش های تجاری آن دچار مشکلات زیادی است.

گزارش جدید وزارت برنامه ریزی مصر نشان می داد که دولت طی پنج سال گذشته، بیش از ۱.۳ تریلیون پوند برای برنامه های حمایت اجتماعی گذشته هزینه کرده است.

در مقابل آژانس مرکزی بسیج عمومی و آمار مصر اعلام کرد که میانگین فقر در کشور در پایان سال ۲۰۱۷/۲۰۱۸ به ۳۲.۵ درصد افزایش یافته که این میزان در سال ۲۰۱۵/۲۰۱۶ حدود ۲۷.۸ درصد بود و این بیشترین میزان افزایش فقر در ۱۹ سال گذشته بوده است.

بلومبرگ فارسی✔️

۲۰ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۵۵
تعداد بازدید : ۴۵۱
کد خبر : ۴۷,۰۴۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید