به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

عربستان بزرگترین متضرر خواهد بود

نفت غرب آسیا راهی جز تنگه ندارد
پایگاه خبری فولاد ایران -

🔺... اماراتی‌ها از رؤیارویی با ایران به عنوان همسایه پرقدرت شمالی خود هراس دارند و آن‌ها پس از آتش‌سوزی چهار نفتکش در فجیره و حملات پهپادی به فرودگاه ابوظبی با کابوس نابودی اقتصاد شیخ‌نشین خود روبه‌رو شده‌اند. در ماه می‌امسال، پهپاد‌های یمنی به دو ایستگاه پمپاژ خط لوله کلیدی شرقی- غربی حمله و انتقال نفت از طریق آن را متوقف کردند. بدین ترتیب ممکن است با حملات احتمالی آینده، باز هم شاهد توقف فعالیت این خط لوله که با هدف دور زدن تنگه هرمز ساخته شده، باشیم.

🔺رهبران ریاض با ساخت این خط لوله امیدوار بوده‌اند که با انتقال نفت خود به دریای سرخ، نسبت به صدور آن به بازار‌های اروپایی و امریکا از طریق کانال سوئز و بدون عبور نفتکش‌های خود از تنگه هرمز اقدام کنند. 

🔺ظرفیت این خط لوله ۱/ ۲ میلیون بشکه در روز بوده و خوراک پالایشگاه‌های منطقه ینبوع نیز از آن تأمین می‌شود. هر چند این طرح همواره با کمتر از ظرفیت کامل خود فعال بوده است. نفت انتقال یافته به سواحل دریای سرخ باید از باب‌المندب یا کانال سوئز عبور کند. اما جنگجویان حوثی پس از حملات سال گذشته خود به دو نفتکش عربستانی در آب‌های دریای سرخ به کابوس شیوخ ریاض تبدیل شده‌اند.

🔺انتقال روزانه میلیون‌ها بشکه نفت‌خام در این منطقه، هدفی جذاب برای نیرو‌های یمنی محسوب می‌شود. حوثی‌ها از ابزار‌های زیادی نظیر حمله به تانکر‌های عربستان در آب‌های منطقه خاورمیانه یا بمباران تأسیسات کلیدی آن‌ها برای اعمال فشار به ریاض برخوردارند. باب‌المندب یا دروازه گریه، یک کانال باریک و استراتژیک دریایی است که میان یمن و جیبوتی قرار دارد.

میز نفت

۲۷ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۳۲
تعداد بازدید : ۵۷۵
کد خبر : ۴۷,۱۱۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید