به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پنج اقتصاد بزرگ دنیا در معرض رکود

پایگاه خبری فولاد ایران - پنج اقتصاد بزرگ دنیا با شرایط وخیمی مواجه شده و در معرض رکود قرار گرفته اند. اقتصاد انگلستان طی فصل دوم امسال کاهش داشت و روند رشد اقتصادی در ایتالیا روند نزولی داشت. بر اساس اطلاعات منتشره اقتصاد آلمان نیز به عنوان چهارمین اقتصاد بزرگ دنیا طی سه ماهه منتهی به ژوئن وضعیت چندان مطلوبی نداشت. اقتصاد مکزیک طی دو فصل متوالی امسال شاهد رکود بود و ادامه این رکود تا پایان امسال نیز قابل پیش بینی است. اقتصاد برزیل از فصل دوم امسال وارد رکود شد. آلمان، انگلیس، ایتالیا، برزیل و مکزیک جزو بیست اقتصاد برتر دنیا هستند. سنگاپور و هنگ کنگ نیز علی رغم اینکه اقتصادهای کوچکتری دارند اما به عنوان مراکز مهم تامین مالی و تجاری درگیر با رکود اقتصادی شده اند. هرچند رشد اقتصادی در هر منطقه به دلایل خاصی محدود شده اما رکود تولید جهانی و افت ناگهانی اعتماد در کسب و کار شرایط را بدتر کرده است. نزدیک به سه دهه است که اقتصاد عظیم چین به دلیل جنگ تجاری طولانی مدت با امریکا در کمترین روند رشد خود قرار دارد و درکل، تمام نشانه ها حکایت از افت رشد اقتصاد جهانی دارد. صندوق بین المللی پول ماه گذشته پیش بینی نرخ رشد اقتصادی جهانی امسال را به 3.2 درصد کاهش داد که ضعیف ترین نرخ رشد از سال 2009 است. این سازمان همچنین پیش بینی خود از نرخ رشد 2020 را نیز تا 3.5 درصد پایین آورد. این امر سرمایه گذاران را بسیار نگران کرده، بازار اوراق علائم هشدار دهنده می دهند و بیش از یک سوم دست اندرکاران رکود اقتصادی را برای دوازده ماه آینده پیش بینی می کنند.   
به گزارش فولاد ایران، اقتصاد آلمان وابستگی بسیاری به صادرات به کشورهای چین و امریکا دارد و از طرف دیگر ترس از برگزیت پر هرج و مرج نیز این اقتصاد را تحت الشعاع قرار داده است. رکود اقتصاد انگلستان نیز در صورت اجرای برگزیت بدون توافق برای حمایت از تجارت اجتناب ناپذیر است. در ایتالیا، تولید ضعیف، نرخ بالای بیکاری جوانان، بدهی های کلان و آشفتگی های سیاسی از دلایل اصلی ادامه روند رکود اقتصادی در این منطقه است. در مکزیک سرمایه گذاری کاهش یافته و بخش خدمات این کشور تحت فشار قرار گرفته است. برزیل نیز به عنوان بزرگترین اقتصاد امریکای لاتین از تولید ضعیف و نرخ بالای بیکاری رنج می برد. 
نیل شرینگ، اقتصاددان ارشد حوزه سرمایه معتقد به در نظر داشتن سه نکته در این برهه از زمان است. نکته اول جنگ تجاری است. وی می گوید تشدید تنش بین چین و امریکا اعتماد کسب و کار را بیش از پیش از بین خواهد برد. طبق هشدار صندوق بین المللی پول، افزایش تنش ها پیش بینی نرخ رشد اقتصادی سال 2020 را به نصف خواهد رساند. رسیک بزرگ دیگر ناکام ماندن بانک های مرکزی در انجام عملکرد مناسب و در نتیجه ایجاد واکنش منفی بازارهاست که از طریق اقتصاد واقعی تامین می شوند. فدرال رزرو امریکا برای اولین بار طی یازده سال اخیر نرخ بهره را کاهش داد و بانک مرکزی اروپا اظهار کرد محرک های بیشتری برای تحریک بازار ارائه خواهد داد. از طرف دیگر فشارهایی بر چین نیز در جهت کاستن نرخ بهره خود برای اولین بار در چهار سال اخیر اعمال می شود. سایر بانک های مرکزی از هند گرفته تا تایلند نیز نرخ بهره خود را کاهش داده اند و احتمال کاهش بیشتر نیز در نرخ بهره آنها وجود دارد. ریسک نهایی که می بایست مورد توجه قرار بگیرد مربوط به بخش خدمات جهانی است که به دلیل افت روند تولید دچار مشکل شده است. 
منبع: CNN
 
موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۸ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۲۰
تعداد بازدید : ۸۰۵
کد خبر : ۴۷,۱۴۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید