به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پایان تلخ ترامپ در راه است؟

پایگاه خبری فولاد ایران - مچ اندازی گازی در قاره سبز

🔺یکی از اصلی‌ترین استراتژی‌های اقتصادی آمریکا در دوره گذشته و بویژه در دولت ترامپ جنگ گازی با روسیه بوده و است؛ دونالد ترامپ برای باز کردن جای گاز آمریکا در اروپا و شرق آسیا کشورهای خریدار گاز روسیه را تهدید کرده است و آن‌ها را از تحریم می‌ترساند. بین 36 تا 40 درصد مصرف گاز اروپا توسط مسکو تامین می‌شود که ریشه این وابستگی به دوران جنگ سر بر می‌گردد، روزهایی که شوروی با داشتن منابع گازی دست نخورده بازار اروپا را برای خود انتخاب کرد که در این مسیر، رونالد ریگان خط لوله گازی که قرار بود ساخته شود را تحریم کرد.

🔺شرکت‌های اروپایی که قصد داشتند این خط لوله را اجرایی کنند تحت سخت‌ترین تحریم‌ها قرار گرفتند اما هر طور بود، این خط لوله ساخته شد و با وجود همه فشارهای ریگان، صادرات گاز شوروی به اروپا ادامه یافت. ترامپ که علاقه بسیاری به ریگان دارد همین سیاست را در پیش گرفته است اما با این تفاوت که علاوه بر اینکه قصد دارد روسیه را محدود کند، بلکه با صادرات ال ان جی به اروپا و متقاعد کردن آن‌ها برای واردات گاز طبیعی مایع شده، به درآمدهای کشورش بیافزاید.

🔺آمریکا در تلاش است تا از اجرای پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان موسوم به نورداستریم2 جلوگیری کند. این خط لوله قرار است گاز روسیه را با عبور از دریای بالتیک و دور زدن اوکراین به آلمان برساند و آمریکا تلاش می‌کند تا با اعمال تحریم از ادامه اجرای آن جلوگیری کند.
بلومبرگ در همین باره نوشت:  با توجه به اینکه ساخت بخش زیرسطحی این خط لوله تقریبا به پایان رسیده و تا پایان سال 2019 شاهد بهره‌برداری از این پروژه خواهیم بود و سنای آمریکا همچنان در حال بررسی اعمال تحریم علیه شرکت‌ها و کشورهای حاضر در این پروژه است، احتمالا کار از کار گذشته است.

🔺جاناتان استرن، محقق ارشد موسسه مطالعات انرژی آکسفورد، طی مقایسه‌ای با اقدامات دولت کنونی آمریکا و اقدامات دولت رونالد ریگان در دهه 1980 برای جلوگیری از صادرات گاز شوروی پرداخته است. اقدامات دولت ریگان در آن زمان غیرموثر بود و اجرای آنها با مقاومت جدی روبه‌رو شد و من فکر می‌کنم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید انتظار شرایط رویکرد مشابهی در شرایط کنونی نیز باشیم.
 
به نظر می‌رسد برای این گونه اقدامات دولت آمریکا خیلی دیر شده باشد؛ چراکه بخش قابل توجهی از این خط لوله ساخته شده است، مگر اینکه آمریکا به سمت اعمال تحریم‌هایی برود که زمان اجرای آنها از مدت‌ها قبل تعیین شود که به نظر من این مسئله می‌تواند در این سوی اقیانوس اطلس مخالفت‌های جدی را رقم بزند.
متن کامل در لینک زیر:
http://www.mizenaft.com/report/24428/ 
منبع: میز نفت

۳۰ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۰۸
تعداد بازدید : ۷۹۲
کد خبر : ۴۷,۱۶۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید