به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تنظیم نرخ بهره، از جمله اقدامات چین در بهبود روند اقتصادی

پایگاه خبری فولاد ایران - چین در راستای کاهش هزینه های خانوار و شرکت ها با تنظیم نرخ بهره گامی در جهت اصلاح سیستم نرخ بهره خود برداشت. با این تغییرات سیستم مالی چین بر اساس آنچه واقعیت بازار است عمل کرده و از سیستم فرماندهی کمونیستی که در آن مقامات قیمت و سطح اعتبار را تعیین می کردند فاصله می گیرد. گفته می شود بانک جمهوری خلق چین در همراهی با سایر بانک های مرکزی، قصد دارد با در نظر گرفتن بازار و نرخ های رسمی هزینه های سرسام آور وام ها را کاهش داده قوانین جدیدی در میزان نرخ بهره اعمال نماید. ارزش سهام بانک ها با این خبر کمی افت کرد چراکه طبق نظر تحلیل گران پایین آمدن نرخ بهره، سطح سوددهی وام ها را نیز کاهش می دهد. 
به گزارش فولاد ایران، اقتصاد چین طی ماه جولای بیش از حد انتظار افت داشته و تاثیر جنگ تجاري با امریکا در بازار ارزی و سرمایه گذاری چین نمود بیشتری پیدا کرده است. علی رغم تلاش های بانک جمهوری خلق چین در تسهیل ارائه نقدینگی به سیستم بانکی در جهت کاستن هزینه های استقراض بین بانکی اما این تسهیلات تا حد محدودی در روند واقعی اقتصاد تاثیرگذار بود. 

تحلیلگران می گویند ممکن است سیستم بانکی چین در نهایت دست به دامن اعطای وام کوتاه مدت به بانک ها به عنوان ابزار اصلی پولی شود. در حال حاضر با توجه به پایین آمدن نرخ بهره، بانک ها تمایل چندانی به کاهش ناگهانی سطح وام ها ندارند.  
منبع: Bloomberg 
 

۳۰ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۱۰
تعداد بازدید : ۷۶۵
کد خبر : ۴۷,۱۶۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید