به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اقتصاد چگونه کار میکند

نظریه قیمت کینز

پایگاه خبری فولاد ایران -  سیاست های مالی کینزی در بازگرداندن اشتغال کامل در زمان جنگ جهانی دوم موفق بودند، اما تجارب پس از جنگ در خصوص سیاست کسری بودجه چندان موفقیت¬آمیز نبود. طی دهه 1960 ، ایالات متحده گرفتار نبردی نامحبوب در ویتنام شد که تأمین مالی آن از طریق افزایش مالیات¬ها دشوار بود.در عوض، دولت به افزایش¬های بیشتر در استقراض برای پرداخت مخارج نظامی متوسل شد.

🌐نظریه کینزی پیش¬بینی می¬کرد که کسری¬های بودجه باید اول به اشتغال کامل و پس از آن به تورم منجر شوند. در عوض ، این سیاست، تورمی از آب درآمده بود بدون اینکه منجر به کاهشی در نرخ بیکاری شود. در 1975، نرخ بیکاری به 9 درصد و تورم به اوج خود یعنی 13 درصد رسید. مطبوعات از این شرایط با عنوان «رکود تورمی» یاد کردند. هم¬زمانی تورم بالا و بیکاری بالا باعث بحران در تفکر اقتصادی شد زیرا رکود تورمی با اندیشه اقتصادی کینزی ناسازگار بود.

🌐بر اساس نظریه کینز درباره تقاضضای کل ، وقتی فدرال رزرو  نرخ بهره را کاهش می¬دهد، تقاضا افزایش می-یابد چرا که سرمایه¬گذاران تمایل بیشتری به ساخت ماشین¬ها و کارخانجات اضافی دارند. اگر دولت نرخ مالیات را افزایش دهد، تقاضای کل افزایش خواهد یافت به این دلیل که خانوارها و تجار پول کمتری برای هزینه بر روی کالاها خواهند داشت. وقتی مروین کینگ و بن برنانکه یا لری سامرز درباره «مدیریت تقاضای کل» صحبت می¬کنند ، به این نظریه اشاره دارند.

🌐برای درک اینکه تغییرات تقاضای کل چگونه منجر به تغییراتی در اشتغال می¬شود ، کینز نظریه عرضه کل را [به نظریه عمومی] اضافه کرد.نظریه عرضع کل بحث برانگیزتر است ، زیرا دلالت بر این دارد که بیکاری و تورم باهم اتفاق نم¬افتند. این نظریه مثل شبح مرتباً به یاد کینزین¬های پس از جنگ می¬آید چرا که پیش¬بینی های آن کاملاً با حقایق پس از جنگ تضاد داشت. بیایید بینیم وقتی این نظریه در معرض آزمون قرار گرفت چه اتفاقی افتاد.

 

📚 منبع: کتاب اقتصاد چگونه کار میکند؟

📝 نویسنده: راجر فارمر

📋 مترجم: محمدرضا فرهادی پور

اکونومیست فارسی

۱۱ آذر ۱۳۹۷ ۱۰:۱۱
تعداد بازدید : ۴۹۱
کد خبر : ۴۷,۵۲۹
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید