به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ترکها با وجود نیازمندی به نفت ایران‌، واردات خود را کاهش دادند

پایگاه خبری فولاد ایران -  دیلی صباح به نقل از یک منبع آگاه نوشت، خرید نفت ترکیه از ایران در ماه نوامبر صفر شده است و این در حالی است که ترکیه برای ادامه خرید نفت از ایران از آمریکا معافیت دریافت کرده بود.| «فاتح دؤنمز»، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ان.تی.وی» گفته بود که این کشور تنها توانسته است برای ۲۵ درصد از واردات نفتی از ایران معافیت تحریمی‌ اخذ کند.

 

🔺ظاهرا نفتی که ترکیه از ایران دریافت می‌کند معمولا یک یا دو هفته قبل رزرو می‌شود، زیرا محموله‌های نفتی برای رسیدن از ایران به این کشور از طریق دریا، همین قدر زمان می‌برد.| به گفته یک منبع تجاری، شرکت توپراس، بزرگ‌ترین واردکننده نفت ترکیه قرار است از نیمه اکتبر تا نیمه نوامبر در پالایشگاه ایزمیت، یکی از ۴ پالایشگاه این شرکت، تعمیرات انجام دهد. این اقدام در مجموع تقاضا برای نفت از سوی این شرکت را در این مدت کاهش می‌دهد.

 

🔺طبق گزارش دیده بان انرژی ترکیه (EPDK)، توپراس که بزرگترین پالایشگاه ترکیه است، در چهار ماه نخست سال ۲۰۱۸ به طور متوسط ۱۸۷ هزار و ۱۹۶ بشکه در روز نفت ایران را خریداری کرد.| در گذشته هر زمان که ترکیه ناچار شد خرید نفت ایران را کاهش دهد، نفت عراق جایگزین شده بود و تحلیلگران می‌گویند احتمال دارد در ماه‌های آینده چنین اتفاقی روی دهد.

فارس

۱۷ آذر ۱۳۹۷ ۱۱:۳۸
تعداد بازدید : ۱۹۷
کد خبر : ۴۷,۶۲۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید