به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

دلار آزاد زیر قیمت دلار دولتی

پایگاه خبری فولاد ایران - قیمت دلار در صرافی های خیابان فردوسی هم اکنون به زیر قیمت صرافی های دولتی رسیده و با قیمت ۱۱ هزار و ۱۷۰ تومان فروخته می شود.

دلار آزاد زیر قیمت دلار دولتی/صراف ها: محدودیت چک تضمینی بازار سیاه ارز را فلج کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، قیمت خرید و فروش ارز در صرافی های خیابان فردوسی از صبح امروز سیر نزولی را طی می کرد و در تازه ترین قیمت ها نرخ 11 هزار و 170 تومانی برای دلار در تابلوی صرافی های آزاد درج شده است.

دلار در صرافی های آزاد خیابان فردوسی درحالی ریزشی شده که قیمت فروش این ارز در صرافی های دولتی که در بازار بعنوان نماینده بازار ساز شناخته می شوند هم نسبت به صبح امروز، 100 تومان کم شده ولی بازهم بالاتر از قیمت آزاد است.

در صرافی های دولتی، دلار صبح امروز 11 هزار و 350 تومان برای فروش قیمت خورده بود ولی ظهر با کاهش 50 تومانی همراه شد و در کانال 11 هزار و 300 تومان قرار گرفت.

البته دقایقی قبل، صرافی های دولتی قیمت فروش ارز را 50 تومان دیگر کاهش دادند؛ در این صرافی ها دلار با قیمت 11 هزار و 250 تومان ویورو با قیمت 13 هزار تومان فروخته می شود.

فعالان بازار ارز می گویند بعد از سیاست های اخیر بانک مرکزی و به خصوص برچیده شدن بساط دلالی، جلوی نوسان شدید قیمتی در بازار گرفته شده و مشتری چندانی برای ارز وجود ندارد.

* بازار ارز بسته است/ چک تضمینی بازار را فلج کرد

یکی از صراف ها به خبرنگار تسنیم گفت: الان دیگر در بازار ارز هیچ خبری نیست و بازار بسته است؛ مدتی است که خرید و فروش خیلی کم انجام می شود.

وی با بیان اینکه تقاضا در بازار برای خرید ارز خیلی کم است، گفت: شرایط چک های بانکی تاثیر بسیاری در نوسان قیمتی در بازار ارز دارد.

این فعال در بازار ارز می گوید: بعد از بخشنامه اخیر بانک مرکزی، دیگر با چک تضمینی هم نمی توانیم کار کنیم. بعد از عید همه با چک تضمینی خرید و فروش می کردند ولی الان با آنهم نمی توانیم کار کنیم.

به گفته این صراف، چک تضمینی مهمترین عاملی است که بازار سیاه ارز را فلج کرده است؛ این روزها کسی سراغ خرید ارز نمی رود مگر اینکه واقعا نیاز داشته باشد.

 

بخشنامه جدید استفاده از چک تضمینی ابلاغ شد

به گزارش تسنیم، بانک مرکزی در روزهای اخیر در بخشنامه ای به شبکه بانکی شرایط جدید صدور و استفاده از چک های تضمین شده را ابلاغ کرد. بر اساس این بخشنامه از این پس چک های تضمین شده صرفا در وجه ذینفع صادر می شود و درج مشخصات ذینفع بر روی برگ چک الزامی است.

البته مصوبه اخیر شامل انتقال وجه از طریق پایانه های ساتنا و پایا و همچنین چک رمزدار نمی شود و صرفا با هدف مبارزه با پولشویی و سفته بازی نقل و انتقال مبلغ چک تضمینی با محدودیت مواجه شده است.

اختصاصی تسنیم| محدودیت تراکنش بانکی برای هر کدملی آغاز شد/سقف تراکنش 100میلیون تومان در 24ساعت

قیمت ارز در صرافی های دولتی کم شد

محدودیت تراکنش های بانکی برای جلوگیری از سفته بازی و دلالی در بازار که در ماه اخیر از سوی بانک مرکزی اجرا شد و از دیروز در فاز جدیدی قرار گرفت و موجب شد تا هر کد ملی نهایت در طول 24 ساعت 100 میلیون تراکنش کارتی داشته باشد؛ عامل مهم دیگری است که ترمز نوسان های شدید ارزی را کشیده است.

تعدادی از فعالان بازار می گویند: خبرهای مهم یکی دو روز گذشته مبنی بر دستور رهبر انقلاب به بانک مرکزی برای تقویت ارزش پول ملی و محدودیت جدید تراکنش بانکی برای کدهای ملی باعث شده تا قیمت ارز سیر نزولی را پیش بگیرد.

البته بازاری ها از افزایش عرضه ی ارز در بازار نیز خبر داده و می گویند: بازار ساز عرضه ی ارز را در روزهای اخیر افزایش داده تا قیمت ارز را کنترل کند.

منبع: تسنیم

۱۹ آذر ۱۳۹۷ ۱۱:۵۱
تعداد بازدید : ۲۲۹
کد خبر : ۴۷,۶۶۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید