به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

درود بر واردات!

پایگاه خبری فولاد ایران - اتفاقا در همین شرایط تحریمی باید واردات انجام گیرد. چرا؟

واضح است که تورم یکباره محقق شده و عدم تعدیل سریع قیمت ها شرایطی را ایجاد کرده است که قدرت خرید خانوار به شدت کاهش یافته و از سویی سیاستمدارن چند ماه است که وعده بهبود معیشتی برای قشر آسیب پذیر را می دهند اما بجز اندکی کسی آنچان متنفع نشده است.(خودمانی بگویم ندارند که بدهند مردم هم سر این قبر گریه نکنند مرده ندارد)

 

با یک مثال بحث را اداره می کنم:

افزایش شدید قیمت خودرو های داخلی در بازار  عملا بخشی عظیمی را از بازار مصرفی خودرو خارج کرده است (و سفته بازان را وارد نموده است) و عملا با چراغ سبز دولت زمزمه های افزایش قیمت کارخانه هم شنیده می شود (که البته عمل خطایی نیست برای راندن سفته بازان البته سر از جای دیگری در می آورند!)

حال در این شرایط چه اکسیری ما را نجات می دهد؟

سرکوب قیمتی؟

مالیات؟

یارانه نقدی و وام برای خرید خودرو ؟

 

همه اینها راهکار هایی برای فرار از اکسیری به نام رقابت است.رقابت "تقریبا" ما را از این ها بی نیاز می کند. بگذارید شرکت های خارجی خودرو هایشان را با تعرفه "صفر" وارد کنند. به شما نشان خواهم داد که چگونه این "شبه انحصارگران" داخلی هم قیمت بازاریشان می شکند هم دیگر لازم نیست قیمت کارخانه ای شان افزایش یابد.*

بعلاوه قشر متوسط جامعه با کاهش قیمت ها اوضاعش بهتر می شود و می تواند خودرو بهتری بخرد.

 

اما فقط بازار خودرو؟

به هیچ وجه!

 

همه بازار ها نیازمند اکسیر رقابت هستند. تجارت آزاد هزینه های خانوار را کم کرده و باعث می شود به جای اختصاص درامد به مصرف به پس انداز اقدام کنند و اوضاع آینده خود و خانواده هایشان را بهبود بخشند. داستان صادرات بماند برای وقت دیگری البته شاید فکر نمی کردم باید زمانی مطلب نوشت تا درخواست کرد که بگذارید صادرات صورت پذیرد!

 

*پ ن: جنبه های انسانی حذف شغل ها و... مد نظرم هست در این باب دولت موظف است یارانه ها و پرداخت های بلاعوضی را اختصاص دهد. ممکن است بگویید"خوب همون اول هم که می شد؟" بله می شد منتها با هزینه ای بسیار گزاف، ناکارا و عملا تداوم دهنده انحصار! در آن شرایط قرص مسکن در زمان سرطان بود. الان قرص مسکن پس از عمل جراحی است.اولی نتیجه اش ادامه بیماری است و دومی بهبود!

 

باز کنید مرز ها را!!

 

#محمدامیرعشیری

۲۴ آذر ۱۳۹۷ ۰۹:۴۷
تعداد بازدید : ۳۸۰
کد خبر : ۴۷,۷۲۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید