به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

محدودیت واردات سنگ آهن به چین و مشکلات پیش روی هند- 24/ 01/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- شرکت های معدنی هند تمایل چندانی به صدور محموله های جدید سنگ آهن خود به کشور چین نشان نمی دهند چرا که نگرانند اجازه  تخلیه بار به آن ها داده نشود. با ممنوعیت واردات خلوص های پایین 60 درصد برای تجار چینی، این نگرانی ها حاصل شده است. ظاهرا در بندر گوا تنها محموله هایی بارگیری می شود که قبلا معامله شده اند. چون تجار و بانک های چینی اعتبار اسنادی جدید افتتاح نمی کنند.

بانک مرکزی هند نگران این مسئله است که کشتی های حامل سنگ آهن هند در بنادر چین اجازه تخلیه بار پیدا نکنند ظاهرا سفارت هند با مقامات چینی در حال مذاکره است تا این مسئله حل و فصل شود. از قرار معلوم  وزارت صنایع چین از قبل در زمینه دادن مجوز واردات به برخی تجار اقدام نموده بود و به برخی تجار که درخواست مجوز واردات سنگ آهن خلوص 55 یا 52 درصد نموده بودند مجوز داده نشده. این وزارت خانه تنها به کارخانه هایی که مجوز واردات خلوص های پایین را دارند اجازه واردات می دهد از این رو درخواست دریافت مجوز شرکت های تجاری دولتی نیز رد شده است.

دراین بین قیمت سنگ آهن در بازار نقدی همچنان رو به افزایش است. قیمت خلوص 5/63 و 58 درصد روز جمعه 4 دلار رشد نمود. قیمت معاملات انجام شده سنگ آهن خلوص 5/63 درصد  از مرز 170 دلار گذشت واگر این وضعیت ادامه یابد حتی شاید به 200 دلار هر تن نیز برسد. اگر هدف چین از محدود کردن واردات سنگ آهن پایین آوردن قیمت آن است می بینیم که دقیقا عکس آن در حال رخ دادن است.

۲۴ فروردین ۱۳۸۹ ۰۹:۰۵
تعداد بازدید : ۶۳۷
کد خبر : ۴,۷۷۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید