به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

قراردادهای فصلی سنگ آهن و نگرانی از نوسان در بازار فولاد- 24/ 01/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- نمایندگان صنعت فولاد آلمان خواستار قیمت گذاری منصفانه سنگ آهن و حفظ سیستم قیمت گذاری سالانه شده اند. به نظر آن ها کنار گذاشتن قیمت گذاری سالانه موجب افزایش نوسان، افزایش هزینه خرید و غیر قابل پیش بینی شدن قیمت ها در چرخه عرضه فولاد می گردد.

هم اکنون هر سه تولید کننده اصلی سنگ آهن جهان اعلام کرده اند که قراردادهایشان سه ماهه خواهد بود. آلمانی ها نگرانند که سفته بازی و احتکار در بازار فولاد غیر قابل کنترل شود و خواستار اجرای مقرراتی هستند تا تاثیر بازار های مالی بر قیمت مواد اولیه به حداقل برسد. آن ها مخالف خرید و فروش سنگ آهن در بورس فلزات لندن هستند ولی استفاده از ابزار هجینگ برای محافظت از صنعت فولاد در مقابل نوسانات قیمت را می پسندند. در رابطه با نیکل و فلزات دیگر این تجربه به دست آمده که وقتی معاملات آن ها وارد بورس لندن شد نوسان بیشتری درقیمتشان مشاهده شد. چرا که توجه بانک ها، موسسات هجینگ و دیگر بازار های مالی را به خود جلب می کند که به دنبال ایجاد سریع نقدینگی هستند.

بورس فلزات لندن اخیرا اعلام کرد که قصد ندارد سنگ آهن را به قراردادهای خود اضافه کند ولی به دنبال بررسی ایجاد یک اطاق پایاپای برای معاملات سواپ سنگ آهن در خارج از بورس می باشد.

۲۴ فروردین ۱۳۸۹ ۰۹:۰۵
تعداد بازدید : ۶۷۲
کد خبر : ۴,۷۷۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید