به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

شوک ارزی اثرات جدی در رشد اقتصادی دارد

پایگاه خبری فولاد ایران - رییس دیوان محاسبات کل کشور با بیان این که باید بخشی از ردیف های درآمدی که طی پنج سال گذشته عملکرد نداشته است را در بودجه ۹۸ حذف کرد، گفت که هر گاه در کشور شوک های ارزی داشته ایم، بلافاصله اثر آن در بورس اقتصادی ظهور پیدا کرده است.

 شوک ارزی اثرات جدی در رشد اقتصادی دارد

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کل کشور در نشست علنی امروز ( سه‌شنبه، 27 آذرماه) مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارش این دیوان از عملکرد 8 ماهه قانون بودجه 97 از منابع و مصارف، مصارف و ضرورت توجه به اقتضائات و الزامات در بودجه 98 پرداخت و گفت: دولت و مجلس باید در زمان بررسی لایحه بودجه درباره ساز و کارهای تولید و افزایش اشتغال دقت کند.

رئیس دیوان محاسبات کل کشور در ادامه با بیان اینکه این گزارش توسط کمیته‌های تخصصی و با حضور وزارتخانه‌های مربوطه به خصوص وزارت امور اقتصاد و دارایی تهیه شد، اظهار داشت: شرایط تدوین بودجه 98 در شرایط تحریم خواهد بود از این رو باید به مسائلی توجه کرد که شاید در گذشته چندان به آن بها نمی‌دادیم.

وی در ادامه با تأکید بر توجه به دغدغه‌های ناشی از حسابرسی‌ها عنوان کرد: در این گزارش نرخ تورم از سال 90 تا آبان 97 فهرست شده که نشان می‌دهد شوک ارزی سال 90 باعث شده رشد اقتصادی به 7.4- کاهش یابد.

عادل آذر در ادامه با بیان اینکه طبق گزارش عملکرد 8 ماهه، درصد عملکرد نسبت به پیش‌بینی‌های صورت گرفته 57.8 درصد است، یادآور شد: واگذاری‌ دارایی‌های مالی طی این مدت 77 درصد بوده و اگرچه درصد تملک دارایی‌ها بالا است اما نسبت هزینه‌های عمرانی به هزینه‌های دیگر عدد ناچیزی است.

منبع: خانه ملت

۲۷ آذر ۱۳۹۷ ۱۲:۲۲
تعداد بازدید : ۴۷۶
کد خبر : ۴۷,۷۹۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید