به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تعرفه واردات میلگرد در عربستان، صفر - 25/ 01/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- خبر ها حاکی از آن است که تعرفه 5 درصدی واردات میلگرد در عربستان حذف شده است ولی منابع خبری اطمینان ندارند که رسما تصویب شده باشد. ظاهرا حذف تعرفه واردات به عنوان راهکاری برای جبران کمبود فولاد بوده، چون پروژه های جدید در عربستان شروع به کار نموده اند و مصرف فولاد آن ها افزایش یافته است. برخی از فعالان بازار عربستان امیدوارند این حذف تعرفه موجب ایجاد ثبات بیشتر در قیمت میلگرد شود چراکه جدیدا اختلاف قیمت های زیادی در این کالا مشاهده شده است.

برخی از تجار این تصمیم را به ضرر آینده بازار عربستان می دانند. آن ها معتقدند که کارخانه سابیک تاثیر متعادل کننده خود را در بازار از دست می دهد چون این تولید کننده سعی داشت افزایش قیمت های خود را کاهش دهد تا مطمئن شود قیمت ها در بازار علی رغم افزایش تقاضا ثابت می می ماند. علاوه بر این اگر تقاضا تا ماه ژوئن کاهش یابد احتمالا بازار با  مازاد موجودی مواجه خواهد شد.

ظاهرا سابیک حدید قیمت میلگرد خود را 160 دلار هر تن افزایش داده 747 تا 773 دلار هر تن عرضه می نماید. دیگر کشور های حوزه خلیج فارس از جمله دوبی نیز با افزایش تقاضا روبرو هستند. به همین دلیل بعید نیست مالیات بر واردات در دوبی نیز حذف شود.

۲۵ فروردین ۱۳۸۹ ۰۹:۱۴
تعداد بازدید : ۷۰۱
کد خبر : ۴,۷۹۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید