به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تعطیلی دولت امریکا و تاثیر آن در بازار کار

پایگاه خبری فولاد ایران - اقتصاددانان هشدار دادند حل نشدن اختلافات دولتی در واشنگتن تا جمعه آینده و تعطیل ماندن بخش دولتی آن ممکن است روند افزایش رشد مشاغل را تا 500 هزار شغل کاهش داده و نرخ بیکاری را به بالای 4 درصد برساند.   

به گزارش فولاد ایران،  حدود 800 هزار کارمند دولتی امریکا از زمان تعطیل شدن دولت این کشور از 22 دسامبر حقوقی دریافت نکرده اند. علت این تعطیلی اختلاف ترامپ با کنگره امریکا بر سر تقاضای 5.7 میلیارد دلار ایشان جهت ساخت دیوار مرزی با کشور مکزیک است. وزارت کار امریکا که درگیر این تعطیلی نشده برای گزارش دقیق خود به بررسی کارکنان و خانوارها در دوازدهمین ماه سال پرداخته است. طبق این گزارش 380 هزار نفر از کارمندان فدرال به مرخصی رفته و مابقی بدون دریافت حقوق مشغول به کار بوده اند و در صورت عدم شروع به کار دولت تا هفته آینده کارمندانی که در مرخصی هستند عملا بیکار خواهند بود چراکه حقوقی بابت دوره مرخصی خود دریافت نخواهند کرد.

اقتصاد امریکا در ماه دسامبر 312 هزار شغل ایجاد کرد که بیشترین رقم در ده ماه اخیر بود. ترامپ دوستدار رشد بازار کار است و کاهش نرخ بیکاری را از دست آوردهای مهم خود می داند. تعطیل شدن طولانی مدت دولت که در تاریخ این کشور بی سابقه است می تواند موجب افزایش نرخ بیکاری در ژانویه امسال شود. حتی با تصور موقتی بودن این جریانات، این امر می تواند برای سیاست گذاران در کسب اطلاعات دقیق در مورد سلامت اقتصادی جهت سیاست گذاری های پولی و حتی بانک مرکزی مشکل ساز باشد. اقتصاددانان نگرانند طولانی شدن تعطیلی دولت موجب ضرر و زیان کسب و کار و مردم شود. کمااینکه جی پی مورگان اظهار کرده ادامه این تعطیلی هر هفته 0.1 تا 0.2 درصد کاهش را در رشد اقتصادی فصلی منجر خواهد شد و احتمال بروز عوارض بیشتر دور از ذهن نیست.  

منبع: Reuters

 

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۳ دی ۱۳۹۷ ۱۸:۳۵
تعداد بازدید : ۱۶۴
کد خبر : ۴۸,۲۸۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید