به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آخرین وضعیت فروش نفت

سقوط صادرات نفت ایران

پایگاه خبری فولاد ایران - رویترز نوشت: با وجود اینکه مشتریان قدیمی نفت ایران از تحریمها معاف شده اند، این کشور شاهد کاهش صادرات نفت خام برای سومین ماه پیاپی در ژانویه است.|  صادرات نفت ایران در ماه نوامبر با اعمال تحریم‌های آمریکا به کمتر از یک میلیون بشکه در روز نسبت به فروش معمول 2.5 میلیون بشکه ای ماه آوریل کاهش یافت. ایران در دور قبلی تحریم‌ها از 2012 تا 2016 هم یک میلیون بشکه در روز صادرات داشت.

 

🔺 واشنگتن بعدا یک معافیت دست و دل بازانه به هشت خریدار نفتی ایران داد که شامل چین، هند، ژاپن و کره جنوبی می شد ولی این کار هم باعث افزایش صادرات ایران نشد.|  ارسال محموله‌های نفتی از سوی ایران در ماه دسامبر همان کمتر از یک میلیون بشکه در روز بود و احتمالا در ژانویه علی‌رغم افزایش ماهانه، بیشتر از این نخواهد شد.

 

🔺 تایوان، یکی از خریداران معمول ایران سال گذشته اعلام کرد که به خاطر نبود یک مکانیزم پرداخت مشخص، علیرغم دریافت معافیت هنوز از ایران نفت نمی خرد.|  محدود شدن صادرات ایران می تواند به روند کاهش تولید نفت در 2019 به رهبری اوپک کمک کند و قیمت نفت را بالا ببرد. ایران از این توافق کاهش تولید معاف شده بود.

تسنیم

۲۴ دی ۱۳۹۷ ۱۰:۴۴
تعداد بازدید : ۳۸۵
کد خبر : ۴۸,۲۹۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید