به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

عواقب ناشناخته و فاجعه بار دوستی عربستان و ترامپ

پایگاه خبری فولاد ایران - آل سعود و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از ارتباط و مشارکت کنونی شان خوشحالند، اما عربستان در این زمان خودش را در خطر قرار داده است و به کانون اختلافات حزبی در واشنگتن تبدیل شده است.

 

به نظر می رسد که دمکرات ها که بر مجلس نمایندگان آمریکا مسلط شدند، از این اختلافات که ریاض در آن دست دارد، برای حمله به سیاست های خارجه ترامپ استفاده می کنند.

 

احتمال می رود که در طول ماههای آتی پرونده هایی مانند ترور «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد عربستانی، ویرانی در جنگ مستمر در یمن ، سرکوب فعالان داخل عربستان از جمله مدافعان حقوق زبان با انتقادهای شدید دمکرات ها روبه رو شود.

 

از سوی دیگر، برخی از جمهوری خواهان از جمله متحدان پیشین رئیس جمهوری آمریکا مانند سناتور« لیندسی گراهام » از ایالت کارولینای جنوبی و « مارکو روبیو» از فلوریدا اعتراض خود را نسبت به سیاست های ترامپ اعلام کردند و تلاش می کنند تا ترامپ سیاست خارجی سنتی را که مغایر با رویکرد کنونی است، بپذیرد.

 

در نتیجه این ارتباط، اتحاد قوی بین عربستان و آمریکا که مبتنی بر منافع متقابل است، به سلاحی در دست دو حزبی تبدیل می شود که برای مزایای سیاسی مبارزه می کنند.

 

همچنین خطر رویاروی این دو کشور وجود دارد که این مسئله می تواند شرایط سیاسی در هر دو کشور را تغییر دهد و این اتحاد را را که هر دو به آن نیاز دارند، تضعیف کند.

 

بلومبرگ فارسی

۲۴ دی ۱۳۹۷ ۱۰:۴۵
تعداد بازدید : ۳۷۷
کد خبر : ۴۸,۲۹۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید