به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نگاهی به برخی مباحث مورد توجه بازارهای جهانی فولاد در سال 2019

ایران: تحریم ها به صادرات لطمه می زند؟؟

بررسی تاثیرات تحریم های اقتصادی امریکا بر ایران یکی از موارد مورد توجه خاص صنعت فولاد جهان در سال 2019 است. در این بین اثر تحریم ها بر صادرات فولاد ایران نیز مورد توجه خاص است. طبق آمار انجمن جهانی فولاد،  ایران سال 2017 حدود 7.46 میلیون تن محصولات نیمه تمام و تمام شده فولادی صادر کرد. سال 2018 نیز میزان صادرات 7.70 میلیون تن بوده ولی نرخ رشد خیلی ناچیز است. از طرفی به نظر کارشناسان هنوز تا نمایان شدن اثرات منفی تحریم ها مانده است.

به گزارش فولاد ایران، در 8 ماه نخست سال جاری در ایران صادرات بیلت 14 درصد افت داشته و قیمت ها پایین بوده اند. صادرات اسلب نیز افت شدید 29 درصدی داشته است.

هند: صادرات فولاد افزایش می یابد

پس از یک سال روند نزولی صادرات فولاد هند سال 2019 بالا می رود. کاهش صادرات فولاد چین به هند کمک می کند تا این خلع ایجاد شده را پر کند و صادرات خود را بالا ببرد. از طرفی با توجه به برنامه های افزایش ظرفیت تولید هند، احتمالا عرضه از تقاضای داخلی بیشتر می شود و این مازاد با افزایش صادرات جبران خواهد شد.

برزیل: معدن سامارکو تولید گندله را از سر می گیرد

پس از سه سال وقفه اجباری در تولید، این معدن بزرگ برزیلی برای از سرگیری فعالیت خود مجوزهای لازمه را دریافت کرده است.

نوامبر 2015 شکست سد این معدن و لطمه های وارد شده موجب شد این معدن با ظرفیت تولید 30 میلیون تن در سال متوقف شود. گرچه حال فعالیت خود را با ظرفیت 8 میلیون تنی از سر می گیرد ولی مجوزهای لازمه برای آغاز به کار مجدد را گرفته است. قابل ذکر است توقف فعالیت این معدن صادرات گندله هند را بالا برده بود.

حال انتظار می رود با این افزایش عرضه، قیمت جهانی گندله به میزان جزیی کاهش یابد و صادرات گندله هند تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

چین: چه بر سر بزرگترین بازار فولاد جهان می آید؟

پیش بینی ها حاکی از آن است که بزرگترین بازار فولاد جهان با چالش هایی روبروست. سال 2018 تولید فولاد چین به اوج رسیده و سال 2019 با کاهش تقاضای داخلی کاهش می یابد. انتظار می رود تولید فولاد چین که به اوج 886 میلیون تن رسید در سال 2019 به 861 میلیون کاهش یابد  و سال 2020 نیز 842 میلیون تن شود. در این مدت میزان تقاضای داخلی فولاد چین نیز تا 34 میلیون تن افت خواهد داشت. چین نیمی از تولید فولاد جهان را در دست دارد و هر تغییری در بازار آن بر بازار جهانی فولاد نیز اثر می گذارد.

ویتنام: واردات فولاد را کاهش می دهد

ویتنام یکی از کشورهای بزرگ واردکننده فولاد است و سالانه 14 میلیون تن فولاد وارد می کند. کارخانه های داخلی در حال افزایش تولید فولاد هستند و سال 2019 واردات فولاد به این کشور کاهش می یابد. ظاهرا تولید فولاد خام این کشور سال گذشته 60 درصد رشد داشته 14.4 میلیون تن شد. از این رو سال 2019 سال دشواری برای کشورهای صادرکننده فولاد به ویتنام است به ویژه چین و هند که بیشترین سهم را دارند. البته از طرفی صادرات مواد اولیه به ویتنام امسال بالا خواهد رفت.

منبع: steel mint

پایگاه خبری فولاد ایران

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

 

۲۴ دی ۱۳۹۷ ۱۱:۰۷
تعداد بازدید : ۴۹۵
کد خبر : ۴۸,۳۱۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید