به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بحران تعطیلی دولت امریکا فراتر از حد تصور

پایگاه خبری فولاد ایران - رییس جمهور ترامپ در سخنرانی اخیر خود از انگیزه های بشردوستانه، ترس از جرم و جنایت و حتی حکم خداوند در برابر دیوار حمایتی امریکا با مرز مکزیک سخن به میان آورد. حزب دموکرات نظری در مورد اظهارات اخیر ترامپ ارائه نداد اما خواستار بازگشایی دولت و در عین حال تصمیم گیری در مورد دیوار مرزی شد. اما ظاهرا اوضاع وخیم تر از مسئله تعطیلی دولت است، در واقع بحرانی درحال وقوع است که مسئله دیوار و تعطیلی دولت از نشانه های بروز آن است و نه علت آن.

به گزارش فولاد ایران،  بحران واقعی در واقع ربطی به امنیت مرزی، راه اندازی مجدد دولت یا نگرانی های ناشی از آنها ندارد بلکه مسئله اصلی متزلزل شدن ستون های تمدن مدرن و مواردی همچون حاکمیت قانون، احترام به حقیقت، حمایت از ارزش های اساسی جامعه و همچنین الزامات کاربرد آن ها در تصمیم گیری های سیاسی است. این مدیر اجرایی (رییس جمهور) از ارزش ها و اصولی که مهمترین نهادهای ما بر اساس آن ساخته شده ناآگاه است و عوارض ناآگاهی ایشان از جمله تفرقه افکنی در بین رای دهندگان، خشونت علیه مخالفان و افراد بی گناه، کمک به نژاد پرستی، ارتقاء روابط استراتژیک و هدر دادن نیروهای امریکایی در خارج از کشور، دخالت و حمله به دولت ها و متهم کردن آنها به نظارت در ریاست جمهوری، ایجاد جنگ تجاری و پیگیری سیاستهای اقتصادی جاه طلبانه که منجر به آشوب و هرج و مرج در بازارهاست تنها بخشی از عواقب رفتار احمقانه و بی ثبات حال حاضر ایشان است. دولت ایشان نیز با همراهی ایشان نه تنها باعث بوجود آوردن هرج و مرج شده بلکه با این اقدامات حیثیت نهادهای دولتی را در سطح ملی و بین المللی زیر سوال برده اند.

حکومت قانون بر پایه قوه قضاییه مستقل در برابر احزاب سیاسی وابسته و عاری از مداخله هر گونه قدرت دولتی است. این همان چیزی است که امریکاییها به واسطه آن در جامعه ای زندگی می کنند که در آن به احکام احترام گذاشته می شود، کسب و کار توانایی شکوفایی دارد و مردم آزادی بیان دارند. اما ترامپ روال معمول قوه قضیاییه بر اساس میراث قومی را مورد انتقاد قرار داده و آن را به چالش کشید، همینطور نادیده گرفتن یافته های تجربی و هشدارهای تاثیرات انسانی در تغییرات آب و هوایی ناشی از جهل و نادانی ایشان است که توانایی جامعه را برای ارائه عملکرد منطقی تضعیف می کند. اشاعه سیاست های مزایای تجاری فروش اسلحه به جای رواج سیاست های تجاری بر مبنای ارزش های انسانی نیز از جمله دستاوردهای ایشان بوده است. 

اینها بخشی از بحران واقعی است که با نماد دیوار نمود پیدا کرده است. همانطور که می دانیم، پل نشانه جوامع باز و سالم است که به دنبال اهداف مشترک با دیگر جوامع هستند و دیوار نماد جوامع تک قطبی منزوی و کنترل شده است. نتیجه دیوار و تعطیلی دولت امریکا هرچه باشد نمی توان عمق چالش های بوجود آمده ناشی از آن را در ثبات ملی و جهانی امریکا نادیده گرفت. حاکمیت قانون، حقیقت، ارزش ها، آزادی و نفوذ امریکا در معرض خطر است و نمی توان عواقب این مسائل را در نظام کلی جهان نادیده گرفت.

منبع: Newsweek

 

موضوعات مرتبط: فولاد قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۵ دی ۱۳۹۷ ۱۲:۳۱
تعداد بازدید : ۵۳۴
کد خبر : ۴۸,۳۳۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید