به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رشد قیمت ورق امریکا تا اواخر سال2010 - 29/ 01/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- در پی افزایش 40 دلارهر شورت تن قیمت ورق کارخانه های بزرگ در امریکا طی هفته گذشته، قیمت این محصول در بازار نقدی نیز بالا رفت. پیش بینی می شود که قیمت ورق در امریکا طی این هفته مجددا 40 دلار هر شورت تن بالا برود. احتمال کاهش قیمت این محصول تا قبل از فصل سوم سال در بازار ضعیف است. قیمت ورق گرم در امریکا در مقایسه با قیمت 500 دلار هرشورت تن در ماه دسامبر افزایش یافته و در حال حاضر در قیمت 740 دلار هر شورت تن معامله می شود. رشد شدید قیمت ورق در امریکا موجب نارضایتی بسیاری از خریداران شده است. اما از آنجایی که احتمال افزایش بیشتر قیمت این محصول در آینده وجود دارد آنها چاره ای جز خرید با این قیمت های بالا  ندارند. 

پیش بینی می شود که قیمت ورق در آینده نزدیک در این کشور از مرز 800 دلار بگذرد. تنها افزایش ظرفیت تولید کارخانه آرسلورمیتال و یو اس استیل می تواند منجر به کند شدن روند رو به رشد قیمت ورق در امریکا شود. با توجه به تعطیلی معدن ذغال سنگ ماسی انرژی امریکا، افزایش قیمت قراضه، روند رو به رشد قیمت سنگ آهن در بازارهای بین المللی و کاهش واردات، برخی از تجار پیش بینی می کنند که قیمت نقدی ورق تا پایان فصل سوم سال افزایش یافته و به 900 دلار هر شورت تن برسد. میزان تقاضای سنگ آهن درامریکا افزایش یافته و کارخانه ها در این کشور با 75 درصد ظرفیت تولید می کنند. از آنجایی که میزان تقاضای سنگ آهن در خارج از امریکا نیز بالاست، واردات این محصول در امریکا کاهش یافته است.

میزان تقاضای ورق در امریکا پایین آمده وبسیاری از خریداران در حال حاضر فقط به میزان نیاز خرید می کنند. روند رو به رشد قیمت ورق در امریکا تصمیم گیری را برای کارخانه ها در جهت انتخاب زمان مناسب برای خرید مواد اولیه و همچنین انتخاب زمان مناسب برای انتقال افزایش هزینه تولید به خریداران را دشوار کرده است. پیش بینی می شود که قیمت ورق در امریکا تا اواخر سال جاری و تا آغاز تعطیلات کریسمس بالا باشد.

۲۹ فروردین ۱۳۸۹ ۰۹:۰۳
تعداد بازدید : ۶۶۰
کد خبر : ۴,۸۳۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید