به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش تردید ها در بازار فولاد اروپا- 31/ 01/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- در اروپا، قیمت محصولات فولادی با توجه به عرضه محدود، همچنان رو به رشد است. خریداران دیگر خوش بین نیستند و تردید ها زیاد شده، آن ها در چند روز اخیر محافظه کارانه تر عمل نموده اند. چون مصرف و تقاضا همچنان پایین است همه توزیع کننده ها نسبت به آینده سردرگم هستند و نمی توانند افزایش قیمت های مداوم را به مشتریان خود تحمیل کنند. فولاد سازان اروپایی نیز بدون توجه به این واکنش ها از هر فرصتی برای افزایش قیمت محصولات خود استفاده می کنند. برخی از کارخانه ها مثل ریوا در ایتالیا عرضه را به تعویق انداخته تا از قیمت های بالاتر بهره ببرند و موجودی بازار را محدود نگه دارند.

شرایط کاملا گیج کننده و عجیب است. بازار فولاد اروپا شاهد محدودیت عرضه، تقاضای پایین و افزایش قیمت هاست. چنین وضعیتی در میان مدت قابل تحمل نیست. از طرف دیگر افزایش قیمت مواد اولیه و محصولات نیم ساخته بر بازار فشار می آورد چراکه به فولاد سازان اجازه نمی دهد از اعمال فشار بیشتر بر قیمت ها بکاهند. دراین میان افزایش قیمت محصولات چینی پس از چندین ماه کمک کننده بوده است. برخی از تجار اصلی چین ورق گرم را حدود 550 یورو هر تن سی اف آر، ورق سرد حدود 600 تا 610 یورو هر تن سی اف آر و ورق تخت گرم را 570 یورو هر تن سی اف آر عرضه نموده اند. مطمئنا مشتریان اروپایی حاضر به خرید در این قیمت ها نخواهند شد. بخصوص که تحویل این محموله ها برای ژوئن است و امکان فروش آن در بازار اروپا زودتر از ماه سپتامبر نخواهد بود.

پیشنهادات فعلی سی آی اس و اوکراین در همین حدود بوده و در مورد ورق سرد بهتر است. احتمالا قیمت ورق سرد چین تغییر خواهد کرد. اگر این فعالیت های جدید در روز های آتی تثبیت شوند ممکن است یک تغییر قیمت ناگهانی شرایط دشواری را ایجاد کند.

وضعیتی که در بالا گفته شد بیشتر در مورد بازار جنوب اروپا و به ویژه ایتالیا صدق می کند که همیشه حساسیت زیادی داشته است. بازار دیگر کشورها مثل آلمان و اسپانیا هنوز روند خوش بینانه هفته های گذشته را دارند. شاید بتوان گفت که تا پایان آوریل وضعیت بازار، روند کلی ماه های باقی مانده از سال 2010 را تعیین می کند.

۳۱ فروردین ۱۳۸۹ ۰۹:۰۳
تعداد بازدید : ۷۱۰
کد خبر : ۴,۸۷۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید