به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پیش‌فروش، منهای تولید؟

پایگاه خبری فولاد ایران - زنجیره خودروسازی کشور این روزها در گرداب خودروهای «پیش‌فروش‌شده» افتاده حال آنکه اراده‌ای نیز برای توقف تداوم پیش‌فروش‌های خودروسازان وجود ندارد.

 

⭕️ پیش‌فروش‌ها که بیشتر جهت جذب نقدینگی در شرکت‌های خودروساز صورت گرفته هم‌اکنون خودروسازان را در چاله «عدم‌ایفای تعهدات» انداخته به‌طوری‌که مجموعه وزارت صنعت و تولید‌کنندگان حالا با موجی از تعهدات معوقه و به‌دنبال آن اعتراض مشتریان روبه‌رو هستند.

 

🔴 اما این پایان ماجرا نیست؛ چراکه روند پیش‌فروش‌ها همچنان به قوت خود باقی است و خودروسازان این روزها موج تازه‌ای از پیش‌فروش‌های خود را با قیمت غیرقطعی آغاز کرده‌اند.

 

⭕️ آنچه مشخص است تا پایان سال‌جاری تولید خودرو نمی‌تواند به مرز یک میلیون دستگاه برسد و سال آینده هم با توجه به وضعیتی که هم‌اکنون اقتصاد کشور را به‌واسطه تحریم‌ها در برگرفته میزان تولید خودرو تعداد مشخصی نخواهد داشت با این حال اما خودروسازان حتی تا سال ۹۹ اقدام به پیش‌فروش خودرو کرده‌اند و از این سمت تا حدودی نقدینگی شرکت‌های خود را تامین می‌کنند.

 

🔴 در این زمینه بسیاری از کارشناسان با هشدار به دو خودروساز بزرگ کشور و همچنین وزارت صنعت عنوان می‌کنند که پیش‌فروش‌ها را براساس شناخت از موقعیت خودروسازی کشور و همچنین توانایی در میزان تولید خودرو انجام دهند تا به مشکلاتی که هم‌اکنون تولید‌کنندگان با آن روبه‌رو هستند، مواجه نشوند.

اقتصادنیوز

۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ۱۰:۱۸
تعداد بازدید : ۳۴۹
کد خبر : ۴۸,۸۵۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید