به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تغییرات زیست محیطی می تواند منجر به بحران اقتصادی بشود

پایگاه خبری فولاد ایران - جهان در حال ورود به یک سناریوی زیست محیطی بی سابقه ای است که می تواند منجر به بحران اقتصادی مشابه بحران 2008 شود. بر اساس گزارش موسسه تحقیقات سیاست های عمومی، تغییرات آب و هوایی تنها یک نمونه از این تغییرات زیست محیطی است که می تواند ثبات جامعه را تهدید نماید. سرعت افزایش فعالیت های انسانی باعث بی ثباتی سیستم های طبیعی شده و نمود نتایج خطرناک آن چندان دور از انتظار نیست. بر اساس این گزارش، گرم شدن دمای زمین می تواند پیامدهای ناگوار اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مثل افزایش شدید شرایط آب و هوایی، مهاجرت های گسترده، جنگ و قحطی را در پی داشته باشد و می بایست هر چه سریع تر اقدامات فوری جهت جلوگیری از بروز این احتمالات انجام شود.

به گزارش فولاد ایران، در این بین، بروز یک فاجعه بالقوه مالی دور از انتظار نیست چراکه تاثیرات انسانی بر محیط زیست آنقدر بزرگ بوده که بتواند بی ثباتی اقتصادی و در نهایت شوک های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را در پی داشته باشد. این گزارش همچنین به سرمایه گذاران منابع فسیلی در مورد افت سریع ارزش دارایی های نفتی به دلیل محدودیت انتشار گازهای گل خانه ای هشدار داد ضمن اینکه اظهار کرد کشورهای فقرتر نسبت به عواقب تخریب های زیست محیطی آسیب پذیرتر خواهند بود.

در این گزارش به این نکته اشاره شده که سیاستگذاران و سیاستمداران ظاهرا شناخت کافی در مورد عواقب تغییرات آب و هوایی ندارند. این موسسه در این باره سه درخواست از دولتمردان دارد، یکی افزایش دانش خود در مورد تغییرات زیست محیطی، دوم پیامدهای آن برای جامعه و سوم نیاز به اتخاذ تصمیمات لازم. لازم به ذکر است که این موسسه در مورد در خطر بودن منابع مالی و سرعت تغییرات  اقتصادی پیش رو نیز هشدار داده است.

گفته می شود بسیاری شرکت ها هستند که منافع شان در راستای تخریب محیط زیست پیش می رود، طبق برآورد انجام شده 100 شرکت مسئول انتشار 71 درصد گازهای گل خانه ای از سال 1988 بوده اند.

منبع: CNBC

 

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۵ بهمن ۱۳۹۷ ۰۷:۱۴
تعداد بازدید : ۴۰۲
کد خبر : ۴۸,۸۶۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید