به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش قیمت ذغال سنگ در روسیه - 31/ 01/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت ذغال سنگ در روسیه رشد سرسام آوری را تجربه کرده است. اگر چه تولید کنندگان ذغال سنگ روسیه بیشتر محصولات خود را در بازار داخلی به فروش می رسانند و وابستگی قیمت محصولات آنها به بازارهای بین المللی پایین است، اما تولید کنندگان این محصول در روسیه در سال جاری قیمت این محصول را برای تحویل در فصل اول و دوم سال دو بار و در حدود 25 تا 30 درصد افزایش داده اند.

 ذغال سنگ شرکت اوراز طی فصل اول سال جاری در قیمت 113 دلار هر تن معامله شده است این در حالی است که همین محصول شرکت راسپادسکایا با رشدی 12 دلاری در هر تن در مقایسه با فصل آخر سال گذشته، در حال حاضر در قیمت 100 دلار هر تن به فروش می رسد. شرکت سورستال هنوز قیمت فروش ذغال سنگ خود طی فصل اول سال جاری را اعلام نکرده است. اگر چه هنوز قیمت معاملات ذغال سنگ برای فصل دوم سال مشخص نیست اما شایعاتی در بازار مبنی بر انجام معاملات ذغال سنگ بخصوص دغال سنگ با کیفیت بالا در قیمت 140 دلار هر تن به گوش می رسد.

کارخانه ها هنوز قیمت خرید ذغال سنگ خود برای فصل دوم سال جاری را اعلام نکرده اند اما بنا به گزارش یکی از آگاهان بازار کارخانه اوراز اخیرا ذغال سنگ خام را در قیمت 62 دلار هر تن خریداری کرده است. با توجه به اینکه معمولا قیمت ذغال سنگ شسته شده دوبرابر قیمت ذغال سنگ خام می باشد پیش بینی می شود که در حال حاضر این نوع ذغال سنگ در بازار در قیمت 125 تا 130 دلار هر تن معامله شود. شرکت راسپادسکایا نیز ذغال سنگ نیمه سخت را در قیمت 130 دلار هر تن بدون هزینه حمل معامله کرده است. پیش بینی می شود که قیمت ذغال سنگ در فصل سوم سال نیز روندی صعودی داشته باشد. تنها با کند شدن رشد اقتصادی چین که احتمال آن بسیارضعیف است، قیمت ذغال سنگ طی این فصل کاهش خواهد یافت. گزارش ها نشان می دهد که قیمت ذغال سنگ در بازار نقدی روسیه 180 دلار هر تن بدون هزینه حمل می باشد.

۳۱ فروردین ۱۳۸۹ ۰۹:۰۷
تعداد بازدید : ۷۵۱
کد خبر : ۴,۸۸۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید