به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

امکان اصلاح نحوه عملکرد کارخانجات چین

پایگاه خبری فولاد ایران - شرکت های فولاد چین ممکن است مجبور به اصلاح نحوه عملکرد در نتیجه دسترسی کمتر به گرید بالاتر از سنگ آهن پس از فروپاشی سد در معدن متعلق به واله برزیل باشند.

 

معادلات دقیق برای عرضه سنگ آهن و بخش وسیع فولاد چین از حادثه سد در معدن Corrego do Feijao واله، که 142 نفر را کشته و 194 نفر دیگر را از دست داده است، هنوز مشخص نیست.

 

با توجه به عرضه، احتمالا ده ها میلیون تن سنگ آهن گرید بالا از بازار دریایی کاسته می شود و برخی برآوردها به 70 میلیون تن می رسد!!!

 

👈سنگ آهن با گرید بالا دقیقا همان چیزی است که کارخانه های فولاد چینی در ماه های اخیر ترجیح داده اند، چرا که به آنها اجازه می دهد تا بهره برداری از کوره های القایی خود را به حداکثر برسانند و میزان استفاده از ذغال سنگ و آلودگی هوا ایجاد شده در هر تن از فولاد خام تولید شده را محدود کنند.

 

با این حال،  پس از اینکه دادگاه دستور داد تا واله استفاده از هشت سد پس از آن فاجعه را متوقف کند ، که ممکن است 9 درصد تولید سالیانه خود را از دست بدهد.این در حالی که این به طور کلی به افزایش قیمت سنگ آهن منجر شده است.

 

👈واله سنگ آهن با گرید های بالاتر نسبت به رقبا اصلی خود در استرالیا، Rio

Tinto و BHP Group تولید می کند.

 

👈حالا، با از دست دادن متریال با گرید بالا از Vale، کارخانه های فولاد در بزرگترین تولید کننده فلز در جهان دارای سه گزینه اصلی برای پاسخ به این اتفاق است، که هیچ یک از آنها به نظر ما ایده آل نیست.

 

1️در مرحله اول، کارخانجات فولادی چین می توانند سنگ آهن با گرید بالا را با کرید پایین تر جایگزین کنند که احتمالا به راحتی در دسترس خواهند بود اما این امر موجب کاهش تولید می شود.

 

2️آنها می توانند با استفاده از سنگ آهن با کیفیت بالا کار را ادامه دهند، اما تولید را کاهش می دهند تا هزینه های بیشتری را حفظ کنند، و امیدواریم تفاوت در افزایش قیمت فولاد باشد.

 

3️سوم اینکه، آنها می توانند با استفاده از سنگ آهن بالاتر، تولید را پایدار و در همین سطح نگه دارند، اما احتمالا آنها باید برای مبارزه با یکدیگر برای تامین مواد اولیه کافی تلاش کنند.

 

اولین گزینه 👈احتمالا ساده ترین راه است، با توجه به این که هر تن اضافی را می توان به بازار اضافه کرد تا جایگزین کارخانجاتی شود که از واله از دست رفته اند، که احتمالا آنها از گرید پایین تر هستند.

 

هر دو شرکت Rio Tinto و BHP توانایی محدودی را برای تولید به میزان قابل توجهی افزایش می دهند.احتمالا انها چندین میلیون تن دیگر در این سال اضافه خواهند کرد. اما اجرای عملیات موجود کمی سخت تر است.

 

👈ریوتینتو عمدتا سنگ آهن را با گرید 62 درصد تولید می کند که درجه پایه اصلی بازار دریایی است. BHP نیز این نوع سنگ آهن را تولید می کند، در حالی که Fortescue عمدتا معادن با خلوص 58 درصد سنگ آهن را تولید می کند و معدنچیان کوچکتر استرالیا احتمالا قادر به اضافه کردن چند میلیون تن بیشتر به بازار هستند که بیشتر احتمال دارد تا نیمه دوم سال 2019 باشد، اگر آنها معتقد باشند که افزایش قیمت فعلی پایدار است.

 

آفریقای جنوبی، سومین تامین کننده چین پس از استرالیا و برزیل، که بعید است به دلیل محدودیت ظرفیت، حجم قابل توجهی به بازار دریایی اضافه کند، هرچند سنگ آهن بالاتر آن ممکن است خریداران دلخواه خود را پیدا کند.

 

مهم: حالا مشکل برای کارخانه های تولید فولاد چین در تغییر کیفیت سنگ آهن با گرید پایین، این است که برای تولید همان مقدار فولاد لازم است سنگ معدن بیشتر باشد و در نتیجه لازم است زغال کک نیز بیشتر باشد.👈این به هزینه های تولید اضافه می شود، اما همچنین خطرات این مسائل را با مقامات ایجاد می کند که هنوز هم مایل به محدود کردن آلودگی از صنایع سنگین به عنوان بخشی از تلاش های ملی برای بهبود کیفیت هوا هستند.

 

دومین گزینه👈 برای ادامه استفاده از سنگ اهن با خلوص بالاتر، اما کاهش تولید، بعید است به کارخانه های فولادی با توجه به بهبود قیمت فولاد، که تولید را تشویق می کند، تجدید نظر کند.

 

سومین گزینه 👈پرداخت هرچیزی که لازم است برای تامین ذخایر سنگ آهن بالاتر باشد، این گزینه تنها در صورتی کار خواهد کرد که حاشیه سود قوی باقی بماند و این به افزایش قیمت فولاد نیاز خواهد داشت تا قیمت سنگ آهن افزایش یابد.

ورلد استیل

۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ۱۰:۰۹
تعداد بازدید : ۲۷۶
کد خبر : ۴۸,۹۱۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید