به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

فاجعه شکست سد در برزیل و اقدامات جامعه بین المللی برای وضع مقررات جدید

پایگاه خبری فولاد ایران - انجمن بین المللی معادن و فلزات  که دفتر مرکزی آن در لندن واقع شده و 27 شرکت معدنی بزرگ عضو آن هستند اخیرا اعلام کرده قصد دارد یک کارگروه مستقل از کارشناسان را راه اندازی نماید که استانداردی بین المللی برای تجهیزات باطله معادن تعریف نماید که توسط شرکت های عضو پیروی شود.

به گزارش فولاد ایران،  این مقرررات بر اساس بررسی بهترین راهکارهایی که در حال حاضر در صنایع معنی به کار می رود خواهد بود. قطعا تجهیزات مورد نیاز برای مواقع اضطرار و نحوه برخورد صحیح و اقدامات لازمه نیز در این مقررات تعریف خواهد شد.

گرچه این استانداردها باید توسط اعضای این انجمن الزاما اجرا شود ولی این سازمان سعی خواهد نمود برای گسترش و فراگیر شدن آن سایر شرکت های معدنی را نیز تشویق کند از آن پیروی کنند.

در حال حاضر مقررات و استانداردی بین المللی که تعریف کند یک سد باطله چیست، چگونه ساخته می شود و نحوه نگهداری از آن پس از آن که از خط تولید خارج شد چگونه است وجود ندارد.

این اقدامات یک ماه پس از فاجعه شکست سد باطله معدن واله برزیل و کشته شدن حدود 300 برزیلی صورت گرفته و اولین اقدام جدیست که پس از این تراژدی توسط صنعت معدن صورت گرفته است. البته اخیرا وزارت معدن برزیل هم اعلام کرد که سدهای بالادست مشابه سدی که در این فاجعه ژانویه اخیر شکست ممنوع شده است.

در سراسر دنیا حدود 3500 سد باطله وجود دارد که این سد ها بر خلاف سدهای نیروگاهی از بتن یا سنگ ساخته نشده اند و اغلب از باطله های باقیمانده از عملیات استخراج معادن ساخته می شوند که بسته به فعالیت معدن مربوطه حتی می تواند سمی باشد.

در این بین تنها سه کشور هستند که فعالیت سدهای بالادستی را ممنوع کرده اند، شیلی، پرو و جدیدا برزیل. شیلی که اولین تولید کننده مس دنیاست همچنین مقرراتی برای حداقل فاصله سدها با محل سکونت مردم را نیز طراحی کرده است. این کشور 740 سد باطله دارد که 101 مورد آن فعال هستند و باقیمانده آن ها تعطیل شده یا غیر فعالند.

قابل ذکر است شرکت های معدنی بزرگی چون بی اچ پی، واله، آنگلو امریکن، باریک گلد، نیو مونت ماینینگ، شرکت گلنکور و نیوکرست نیز از جمله اعضای این انجمن بین المللی هستند.

منبع: mining.com

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ۱۲:۰۵
تعداد بازدید : ۵۸۳
کد خبر : ۴۹,۲۲۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید