به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

مقایسه دو نوع «رکود مسکن» در تهران

پایگاه خبری فولاد ایران - برخی ناظران بازار مسکن معتقدند بازار معاملات ملک اگر با شوک‌های بیرونی از جمله اثر غیرمستقیم التهاب ارزی، بحث برجام و اثر تخریبی تورم عمومی قابل ملاحظه بر توان مالی خرید مسکن مواجه نمی‌شد، دلیلی برای خاتمه زودرس رونق معاملات مسکن در شهر تهران وجود نداشت، اما این فاکتورها باعث جهش بیشتر قیمت مسکن شد و به خروج متقاضیان خرید از بازار دامن زد.

 

💢با این حال افت شدید معاملات مسکن در ماه‌های گذشته نشانگر نبود رونق در این بازار و راکد بودن اوضاع خرید و فروش آپارتمان است. به بیان ساده‌تر روند معاملات ملک به استثنای ماه بهمن، در بقیه ماه‌های سال جاری نه تنها حرکت رو به جلو نداشته که مدام پسرفت ماهانه داشته است.

 

💢رکود ماه‌های اخیر در بازار معاملات مسکن تهران نسبت به آخرین دوره رکود بازار، یک تفاوت عمده دارد.

 

💢نقطه اوج رکود قبلی در بازار مسکن تهران، سال ۹۵ و اوایل ۹۶ بود. در آن زمان حجم ماهانه خرید و فروش آپارتمان در پایتخت از ۹ هزار و ۵۰۰ واحد در ماه پایین‌تر نرفت. در رکود قبلی حجم حداقلی معاملات ملک به مراتب بیشتر از کف معاملاتی این دوره از رکود بود. این تفاوت به دو علت می‌تواند وجود داشته باشد؛

 

💢علت اول میزان جهش قیمت مسکن در رونق معاملات مسکن سال‌های ۹۱ و ۹۲ در مقایسه با جهش قیمت مسکن در سال ۹۷ است. علت دوم اوضاع اقتصادی نامطلوب خانوارها در این دوره است.

 

اقتصادنیوز👇

۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ۱۱:۳۶
تعداد بازدید : ۳۹۰
کد خبر : ۴۹,۲۲۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید