به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نظام‌های مالیاتی و بانکی تغییرات اساسی نیاز دارد

پایگاه خبری فولاد ایران - وزیر کشور گفت: نظام‌های مالیاتی، بانکی و بودجه ریزی ما لازم است که تغییرات اساسی داشته باشد. در حوزه‌های آب، برق، گاز، تلفن و بهداشت در سراسر کشور از عدالت نسبی برخورداریم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور بعد از ظهر امروز در نشست هماهنگی عملیات اجرایی اسناد توسعه ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور، اظهار داشت: ما از چهل سال قبل از انقلاب تا الان در مسیری بوده ایمکه خروجی آن عدم توازن در سطح ملی است و کاملاً در نتایج به دست آمده در خدمات و دستاوردهای ما ملموس است.

وی گفت: نظام‌های مالیاتی، بانکی و بودجه ریزی ما لازم است که تغییرات اساسی داشته باشد. در حوزه‌های آب، برق، گاز، تلفن و بهداشت در سراسر کشور از عدالت نسبی برخورداریم. اما هنوز هم خیلی جاها از این امر بی بهره هستند.

رحمانی فضلی افزود: بعد از انقلاب ما تغییرات خوبی را روی نظامات خود انجام دادیم ولی نتوانستیم خروجی مناسبی داشته باشیم. از رهبری معظم انقلاب، رئیس جمهور و دیگران، همه بر نظام اداری ایراد دارند. نظام بانکی موجود ایرادات زیادی دارد.

وزیر کشور تصریح کرد: نظام بانکی ما نتوانسته رابطه معقولی بین توسعه و امور بانکی ایجاد کند. نظام مالیات ما که همیشه به آن به دید تأمین منابع نگاه کردیم، یا نظام بودجه ریزی که داریم جدا باید تغییراتی داشته باشند.

وی بیان کرد: الگوی توسعه ما نامتوازن و متعادل است. همه برای توسعه و ایجاد عدالت تلاش کردند ولی واقع قضیه این است که نتوانستیم آنطور که باید این مساله را پیش ببریم.

رحمانی فضلی گفت: الان که رهبری انقلاب به ما توصیه کردند که اصلاح ساختار کنیم باید تلاش کنیم واقعاً این امر تحقق یابد.

اکونیوز

۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ۱۱:۳۹
تعداد بازدید : ۳۵۹
کد خبر : ۴۹,۲۸۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید