به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کسری تولید سنگ آهن برزیل به 90 میلیون تن در سال خواهد رسید

پایگاه خبری فولاد ایران - پس از فاجعه شکست سد بالادست شرکت معدنی واله برزیل در 25 ژانویه سال جاری و کشته شدن شهروندان برزیلی و کاهش تولید سنگ آهن این شرکت، حال بازار سنگ آهن انتظار دارد تا 90 میلیون تن در سال از عرضه سنگ آهن که معادل 25 درصد صادرات سنگ آهن برزیل است کم شود. این آمار تنها شامل شرکت واله نیست که پس از این فاجعه تصمیم به تعطیلی سد های مشابه طی سه سال آینده گرفته که البته بخشی از آن توسط سایر معادن این شرکت تامین می شود. ولی به دنبال این حادثه دولت برزیل سختگیری های بازرسی سدها را بیشتر کرده تا از ایمنی آن ها اطمینان حاصل نماید از این رو سایر شرکت های معدنی همچون آرسلورمیتال، مینراکوا، یوزیمیناس و گردائو نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت که در این آمار احتمال کاهش 90 میلیون تنی گنجانده شده است.

به گزارش فولاد ایران،  اخیرا اعلام شده حدود 8 میلیون تن در سال از ظرفیت تولید سنگ آهن سایر معادن به جز واله تحت تاثیر قرار می گیرد. ولی ظاهرا بازرسی های سخت گیرانه دولت برزیل این کاهش عرضه را بیشتر خواهد کرد. در ابتدا انتظار می رفت تا 40 میلیون تن در سال بر تولید سنگ آهن برزیل محدودیت وارد شود که حال پس از گذشت بیش از یک ماه این رقم به 90 میلیون تن رسیده است. سه هفته قبل نیز تحلیلگران اظهار داشتند بازار جهانی سنگ آهن با کمبود عرضه 43 میلیون تنی در سال جاری روبرو می شود که به دلیل اختلال در عرضه برزیل خواهد بود. ولی این هفته موسسه جی پی مورگان از گسترش ضرر احتمالی وارده به صادرات برزیل در سال جاری خبر داد. دولت برزیل حال استفاده و ساخت مجدد سدهای بالادستی را کاملا ممنوع کرده که باید تا سال 2021 کاملا اجرا شود. به نظر می رسد این پروسه تعطیلی سدها و از خط تولید خارج نمودنشان 3 تا 4 سال زمان ببرد.

جی پی مورگان پیش بینی خود را برای قیمت سنگ آهن در سال 2019 تا 11 درصد بالا برده به 77 دلار هر تن رسانده در حالی که برآورد قبلی 70 دلار بود. برای سال 2020 نیز برآورد آن از قبل که 65 دلار بود 8 درصد رشد داشته 70 دلار هر تن سی اف آر شده است. در حال حاضر قیمت سنگ آهن در بازار نقدی حدود 85 دلار هر تن سی اف آر است که بالاتر از برآرودهاست ولی در میان مدت استفاده بیشتر از قراضه و افزایش عرضه داخلی چین بخشی از فشارهای موجود بر قیمت گذاری سنگ آهن را کاهش خواهد داد.

منبع: platts

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ۱۱:۵۹
تعداد بازدید : ۳۶۸
کد خبر : ۴۹,۳۰۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید