به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

امسال چین تقاضای فولاد را چگونه بالا می برد؟؟

پایگاه خبری فولاد ایران - با توجه به پیش بینی هایی که اظهار داشتند اقتصاد چین در سال 2019 نزولی خواهد بود و تقاضای داخلی در این کشور افت داشته و صادرات تحت تاثیر تعرفه های امریکا کاهش یافته ، دولت این کشور تصمیم گرفته برای این که تقاضای فولاد را بالا ببرد اقداماتی حمایتی انجام دهد.

به گزارش فولاد ایران،  آخرین اخبار نشان می دهد دولت چین نرخ مالیات بر ارزش افزوده را برای اغلب صنایع از 16 درصد به 13 درصد کاهش می دهد و در بخش های ساخت و ساز و حمل و نقل نیز این تعرفه را از 10 درصد به 9 درصد خواهد رساند. از این رو مالیات کمتر چند صد میلیارد یوان برای شرکت های مختلف صرفه جویی به همراه دارد و شاید به معنای ارزان تر شدن برخی کالاها از جمله فولاد باشد.

همچنین دولت چین تصمیم گرفته نقدینگی کافی بازارها را تامین کند و همچین تصمیم گرفته کاهش مجدد نرخ ذخیره نقدی بانک ها را متوقف کند و نرخ ارائه تسهیلات را دیگر کاهش ندهد. در این راستا انتظار می رود نرخ یوان نیز در سطح معقولی ثابت بماند. دولت چین قصد دارد ارائه اوراق قرضه ویژه به دولت های محلی را از 800 میلیارد یوان سال قبل به 2.15 هزار میلیارد یوان افزایش دهد. این وجوه برای پروژه های زیربنایی جدید و اتمام پروژه های قبلی به کار خواهد رفت. مجموع سرمایه گذاری چین در خطوط ریلی نیز امسال حدود 800 میلیار یوان خواهد بود.

با افزایش سرمایه گذاری در زیرساخت ها، تقاضای فولاد نیز طبعا بهبود می یابد. از این رو رکود پیش بینی شده بخش مسکن نیز جبران خواهد شد. البته اصلاحات اساسی و رونق تقاضای بازار مسکن بعید به نظر می رسد. چون دولت چین اعلام کرده مانع رشد قیمت های شدید مسکن می شود و محدودیت های خرید خانه که بر تقاضای فولاد اثر منفی دارد نیز شاید شدیدتر شود.

منبع: steel mint

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

 

۱۶ اسفند ۱۳۹۷ ۰۹:۵۰
تعداد بازدید : ۳۴۵
کد خبر : ۴۹,۳۰۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید