به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار ورق چین رو به بهبود

پایگاه خبری فولاد ایران - قیمت ورق گرم در بازار داخلی چین کمی افت داشته ولی در بازار صادرات عرضه کننده های چینی قیمت را به امید بهبود تقاضای داخلی و صادراتی بالاتر بردند.

در بازار داخلی قیمت تا 3 دلار افت داشته 574 تا 579 دلار هر تن درب کارخانه شده است. ولی در بازار صادرات ورق گرم چین 10 دلار رشد داشته 535 تا 540 دلار هر تن فوب ثبت شده است. تولید کننده های ورق گرم چین انتظار دارند در ماه جاری میلادی و ماه آوریل تقاضای ورق در چین  و بازارهای صادراتی آن بالا برود. چرا که در بازار داخلی پروژه های زیربنایی و ساخت و ساز فعال تر خواهد شد و در بازارهای جهانی موجودی ها رو به کاهش است.

به گزارش فولاد ایران،  قابل ذکر است رشد قیمت هفته گذشته بازار داخلی نیز بر رشد قیمت های صادراتی اثر داشته است.

خبرها حاکی از آن است که دولت چین تعرفه مالیات بر ارزش افزوده را برای صنایع تولیدی از 16 درصد به 13 درصد کاهش خواهد داد و برای بخش های ساخت و ساز و حمل و نقل نیز از 10 درصد به 9 درصد می رسد. این امر بر حاشیه سود کارخانه ها اثر مثبت خواهد گذاشت و درآمد آن ها را بهبود خواهد بخشید در نتیجه قدرت خرید مصرف کننده نیز بالا خواهد رفت. انتظار می رود تقاضا در بازار خودرو و لوازم خانگی نیز در درازمدت بهبود یابد. انتظار می رود کاهش مالیات بر ارزش افزوده در درازمدت بر عملکرد صنایعی که مصرف کننده ورق گرم هستند اثر مثبت بگذارد.

منبع: metal bulletin

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۱۶ اسفند ۱۳۹۷ ۰۹:۵۵
تعداد بازدید : ۳۲۹
کد خبر : ۴۹,۳۰۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید