به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پاسخ به ابهام برگزار نشدن مجامع بانک‌ها قبل از ادغام

پایگاه خبری فولاد ایران - معاون حقوقی رییس جمهور تاکید کرد که ادغام ۵ بانک وابسته به نیروی‌های مسلح با مصوبه شورای عالی هماهنگی‌ اقتصادی سران قوا کلید خورده است.

🔹لعیا جنیدی در پاسخ به ابهام مطرح شده از سوی برخی از کارشناسان مبنی بر اینکه ادغام ۵ بانک انصار، مهر اقتصاد، قوامین، حکمت ایرانیان و موسسه اعتباری کوثر در بانک سپه با توجه به اینکه مجامع این بانک‌ها برگزار نشده و این موضوع در آن به تصویب نرسیده، اظهار داشت: مفروض بانک مرکزی در ادغام بانک‌ها این است که اصل اختیار این موضوع را به نحو موقت از مصوبه شورای عالی هماهنگی‌ اقتصادی سران قوا گرفته است.

🔹وی گفت: مفروض بانک مرکزی این است که اصل اختیار خود را به عنوان اختیارات اعطایی و برای یک دوره موقت از تصمیم شورای عالی هماهنگی‌ اقتصادی سران قوا دارد.

🔹معاون رییس جمهور ادامه داد: مصوبه شورای عالی هماهنگی‌ اقتصادی سران قوا به بانک مرکزی اختیاراتی را برای انجام اصلاحات بانکی داده که شامل ادغام بانک‌ها نیز می‌شود. بنابراین بانک مرکزی در مقام اجرا، اختیارات خود را از مصوبه این شورا می‌گیرد.

🔹جنیدی خاطرنشان کرد که البته این احتمال وجود دارد که بتوان درباره حدود منابع اختیار مربوط به تصمیمات موقت بحث و تامل کرد که موضوع دیگری است.

اول بانک

۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ۱۱:۲۹
تعداد بازدید : ۱۷۵
کد خبر : ۴۹,۳۲۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید