به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بی عملی بی سابقه سیاستمداران (1)

پایگاه خبری فولاد ایران - سال 97 بی‌عملی سیاستمداران در «انجام» و حتی «آغاز» اصلاحات اقتصادی، به سطحی بی‌سابقه رسید و به امتناع سیاستگذاری -در مرزهای بحرانی- انجامید؛ چرا به این روز افتاده‌ایم؟ تحلیل محسن جلال‌پور، را بخوانید:

 

💠 پاسخ این سوال را باید در دیدگاه کلان حاکم بر مدیریت کشور پیدا کرد. علت اصلی بی‌عملی در سیاستگذاری‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و حتی فرهنگی ما این است که دیدگاه کلان حاکم بر کشور بر مبنای یک نگاه آینده‌نگر، درازمدت، پاسخگو و مبتنی بر منافع ملی و واقعیات امروز جامعه شکل نگرفته، بلکه بر مبنای مطلوبیت‌خواهی سیاستمدارانی است که در قدرت حضور دارند و می‌خواهند در قدرت باقی بمانند.

 

💠 به نقطه‌ای رسیده‌ایم که به نظر می‌رسد دیگر راهی برای حل مشکلات وجود ندارد. اگر قبلاً می‌توانستیم دست‌کم درمان‌های مقطعی و مسکن را به کار ببندیم، امروز دیگر امکان استفاده از این درمان‌ها هم وجود ندارد.

 

💠 خروج از این وضعیت مستلزم تنظیم نگاه کلان بر مبنای علم، واقع‌گرایی و منافع ملی است. اما دو مانع در این راه وجود دارد: اولاً همان مطلوبیت‌خواهی سیاستمداران و ثانیاً اینکه به محض چرخش در نگاه کلان، مشاهده خواهیم کرد که مشکلات بزرگ ناشی از روال غلط گذشته بیرون خواهد زد.

 

👥 بخشی از میزگرد علی میرزاخانی و محسن جلال‌پور از ارزیابی عملکرد سال 97 و چشم‌انداز سال 98 اقتصاد ایران، چاپ شده در سالنامه تجارت فردا

 

منبع: کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد

 

۶ فروردین ۱۳۹۸ ۱۰:۳۵
تعداد بازدید : ۵۰۷
کد خبر : ۴۹,۵۷۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید