به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

هر آنچه از تورم در سال ١٣٩٨ بهتر است بدانیم!

پایگاه خبری فولاد ایران - به نظر می رسد اقتصاد ایران به دلیل ورود به دوره رکودتورمی در طی سالهای ١٣٩٧ و ١٣٩٨ دارای روند تورمی فزاینده و صعودی بوده و به محدوده ٣٠ تا ٤٠ درصد خواهد رسید.

🌀عواملی همانند افزایش شدید قیمت ارز، تغییر در ترکیب نقدینگی و افزایش سرعت گردش پول از عوامل افزایش تورم در سال ١٣٩٨ بوده است .

🌀 به نظر می رسد عواملی همانند رشد نقدینگی، افزایش قیمت ارز، کسری بودجه دولت و افزایش احتمالی قیمت حامل های انرژی از عوامل افزایش تورم در سال ١٣٩٨ باشد.

🌀 تورم در سال ١٣٩٨ اصولا به دلیل گران شدن نهاده های تولید، تورم سمت عرضه - Cost Push - خواهد بود .

🌀 عواملی همچنون چرخش ساختار نقدینگی به سمت سپرده های مدت دار، کنترل افزایش نرخ ارز ، رکود شدید تقاضا و کاهش قدرت خرید خانوار از تورم های بسیار شدید در سال ١٣٩٨ جلوگیرى خواهند کرد.

🌀 به دلیل رکود شدید تقاضا و کاهش قدرت خرید خانوار، تورم تولیدکننده در سال ١٣٩٨ احتمالا فراتر از تورم مصرف کننده خواهد بود و این به معنی کاهش حاشیه سود در بخش اقتصاد واقعی می باشد.

🌀 به دلیل رکود شدید تقاضا و کاهش قدرت خرید خانوار، تورم تولیدکننده در سال  ١٣٩٨ احتمالا فراتر از تورم مصرف کننده خواهد بود و این به معنی کاهش حاشیه سود در بخش اقتصاد واقعی می باشد.

🌀 بخش مهمی از تورم سال ١٣٩٨ ناشى از کبود کالاها در کشور به دلیل سیاست های کنترل تقاضای ارزی بانک مرکزی خواهد بود و در نتیجه تقاضای سفته بازی کالایی کشور افزایش می یابد.

✍️ دکتر سیامک قاسمى

۲۴ فروردین ۱۳۹۸ ۱۰:۲۶
تعداد بازدید : ۲۹۴
کد خبر : ۴۹,۷۹۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید