به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رازهای آشکار شده از غول نفتی سعودی

پایگاه خبری فولاد ایران -  «سعودی آرامکو» شرکت ملی نفت عربستان، عنوان بزرگ‌ترین شرکت نفت جهان را یدک می‌کشد. آرامکو گران‌ترین شرکت جهان اعم از نفتی و غیرنفتی است.هفته گذشته این شرکت در پی انتشار اوراق قرضه، پرده از برخی اطلاعات مالی خود برداشت:

💰 مهم‌ترین موضوع این بود که آرامکو سودآورترین شرکت جهان است. شرکت ملی نفت عربستان در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۱۱ میلیارد دلار سود کسب کرده، در حالی که میزان درآمد تجاری آن حدود ۳۵۶ میلیارد دلار بوده و حدود ۱۰۲ میلیارد دلار به دولت سعودی مالیات پرداخته است.

💰 یعنی درآمد آرامکو تقریبا دو برابر درآمد ۵۹ میلیارد دلاری اپل بوده که باعث شده این شرکت آمریکایی رتبه بعد از آرامکو را به‌عنوان دومین شرکت سودآور دنیا در سال ۲۰۱۸ به خود اختصاص دهد.

💰 علاوه بر این درآمد آرامکو بیش از ۵ برابر درآمد غول نفتی اکسون موبیل بوده؛ این شرکت در سال ۲۰۱۸ حدود 20.8 میلیارد دلار سودسازی کرده است. اکسون موبیل قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت خصوصی نفت جهان محسوب می‌شود.

💰 در واقع سود شرکت آرامکو در سال ۲۰۱۸ برابر با مجموع سود شرکت‌های اپل، گوگل و اکسون موبیل بوده است. از این رو بلومبرگ، آرامکو را به‌عنوان سردسته همه شرکت‌های جهان اعم از نفتی و غیرنفتی معرفی می‌کند.

روزنامه دنیای اقتصاد

۲۴ فروردین ۱۳۹۸ ۱۰:۳۵
تعداد بازدید : ۴۰۴
کد خبر : ۴۹,۸۰۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید