به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پیش بینی آلن گریینسپن در مورد رکود اقتصادی

پایگاه خبری فولاد ایران - آلن گرینسپن، رییس پیشین فدرال رزرو معتقد است افزایش دستمزدها با توجه به تضعیف روند اقتصادی در سرتاسر دنیا عمر رشد اقتصادی را کوتاه تر خواهد کرد. به گزارش فولاد ایران،  وی مدتهاست در مورد فشاری که خدمات اجتماعی از جمله مراقبت های پزشکی و سایر برنامه ها بر دستاوردهای اقتصادی وارد می کند هشدار می دهد و می گوید" من فکر می کنم مشکل واقعی در طولانی مدت پیش خواهد آمد و بار مالی این گونه خدمات اساسا سرمایه گذاری دلاری کشور را تحت تاثیر قرار می دهد. از طرفی با توجه به روند رو به افزایش جمعیت، این خدمات رو به افزایش خواهد گذاشت و راهی برای تغییر آن وجود ندارد.". وی گفت در حالیکه بنظر اقتصاد در کوتاه مدت در وضعیت مطلوبی قرار گرفته اما پیش بینی می شود این روند در بلند مدت بسیار کمرنگ شود.

وی که 19 سال ریاست فدرال رزرو را از زمان ریگان تا جرج دبلیو بوش عهده دار بوده می گوید نشانه های رشد اخیرا در جهت مثبت بوده است. وی در پیش بینی اخیر خود در مورد تولید ناخالص داخلی افزایش 2.3 درصدی را برای آن عنوان کرده است، درحالیکه این رقم در ماه پیش 0.2 درصد پیش بینی شده بود. با این وجود گرینسپن معتقد است دلیل اصلی این رشد بهبود وضعیت قیمت در بازار سهام بوده است. وی تاثیر رونق 10 درصدی در بازار اس پی 500 را معادل یک درصد رشد در تولید ناخالص داخلی بیان می کند. بنابراین با توجه به افزایش 16 درصدی ارزش سهام اس پی 500 در سال 2019 باید انتظار بهترین عملکرد اقتصادی در تاریخ را داشت.

وی می گوید تضعیف روند اقتصادی اروپا از یک طرف و مشکلات مالی تامین خدمات و حقوق و مزایا از طرف دیگر تاثیر بسزایی در کمرنگ کردن روند اقتصادی پیش رو خواهد داشت.

منبع: CNBC

 

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۵ فروردین ۱۳۹۸ ۱۱:۵۵
تعداد بازدید : ۴۶۲
کد خبر : ۴۹,۸۴۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید