به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رونق اقتصادی با سود ۱۸ درصدی غیرممکن است

پایگاه خبری فولاد ایران - عضو کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی معتقد است با سود ۱۸ درصدی بانک‌ها حمایت از تولیدکنندگان و رونق اقتصادی غیرممکن است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، ولی‌الله داداشی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی مجمع نمایندگان گیلان با مدیران اقتصادی و کمیسیون هماهنگی بانک‌ها در سالن اجتماعات بانک کشاورزی با انتقاد از بالا بودن سود بانکی اظهار کرد: در حال حاضر سود بانکی بزرگ‌ترین مشکل تولیدکنندگان به شمار می‌رود و مدیران بانک باید نسبت به این مقوله چاره‌ای بیندیشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سود بانکی در کشورهای توسعه‌یافته و حتی کشورهای همسایه پایین‌تر از چهار درصد است افزود: با نرخ سود ۱۸ درصد اشتغال و رونق اقتصادی در کشور ممکن نخواهد بود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وضعیت اقتصادی کشور به دلیل تحریم‌ها از ثبات کافی برخوردار نیست، گفت: باید از کشورهایی که نرخ سود بانکی آن‌ها پایین است و در شرایط سخت اقتصادی وضعیت مطلوب در اقتصاد دارند الگو بگیریم.

عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نرخ سود بانکی باید کاهش پیدا کند، تصریح کرد: علیرغم اینکه برخی از بانک‌ها با تولیدکننده همکاری می‌کنند متأسفانه برخی از بانک‌ها هستند که هیچ حمایتی از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان نمی‌کنند و لازم است در این شرایط اقتصادی دستگیر تولیدکنندگان باشند.

داداشی با اشاره به درآمد حداقلی کاسبان و بازاریان در بازار کنونی و ثابت ماندن دریافت مالیات از آن‌ها گفت: سازمان امور مالیاتی درحالی‌که کاسبان و بازاریان از ثبات بازار خوبی برخوردار نیست و درآمد آن‌ها نسبت به سال گذشته، خوب نشده‌اند مالیات ثابتی وضع می‌کند.

منبع: اکونیوز

۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۹:۴۵
تعداد بازدید : ۵۴۳
کد خبر : ۵۰,۱۰۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید