به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بهبود قیمت بیلت و میله گرد صادراتی ترکیه

تولید کنندگان ترکیه تنها چند روز مانده به سال جدید قیمت عرضه میله گرد خود را افزایش دادند و آنرا به 500 دلار در تن فوب رساندند. بیلت ترکیه هم به قیمت 410 تا 420 دلار در تن فوب عرضه می شود و در بیشترین سطح آن به 435 تا 440 دلار رسیده است. خریدهای اخیر آهن قراضه در این روند افزایش قیمت تاثیرگذار بوده است.

افزایش اخیر قیمت عرضه بیلت ترکیه می تواند نقطه عطفی بعد از رکودهای اخیر باشد. احتمال دارد سطح قیمت 420 تا 435 دلار در تن بیلت تا چند ماه آینده ادامه داشته باشد، اگرچه این روند بستگی به قیمت آهن قراضه دارد. در صورت رسیدن قیمت آهن قراضه به 300 دلار در تن قیمت بیلت هم ممکن است به 500 دلار در تن برسد، اگرچه احتمال این افزایش قیمت ضعیف است. بهبود وضعیت تقاضا و ثبات بازار مهمترین عوامل افزایش بعدی قیمت بیلت و میله گرد است. خریدهایی از دوبی و مصر گزارش شده و اروپا هم ممکن است در سه ماهه اول سال آینده به بازار برگردد. از امریکا هم برخی گزارشات خرید میله گرد به قیمت 480 دلار در تن سی اف آر بر اساس وزن تقریبی اعلام شده است.

در بازار داخلی ترکیه قیمت میله گرد ساده 500 – 530 دلار در تن تحویل درب کارخانه اعلام شده، ضمن اینکه تقاضای بازار داخلی وضعیت خوبی دارد و کارخانجات تا ماه فوریه سفارش تحویل کالا دارند. روند تقاضا برای تولید ژانویه رضایتبخش است. ظاهرا کاهش 30 درصدی تولیدات تاثیرات مهمی در بازار ترکیه داشته است.

۱۲ دی ۱۳۸۷ ۱۲:۱۰
تعداد بازدید : ۸۱۱
کد خبر : ۵۰۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید