به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چرا دانشگاه هاروارد بهترین دانشگاه جهان است؟

پایگاه خبری فولاد ایران- از وقتی هیات رئیسه و هیات امنای هاروارد سه در خواست عمده را با رهبران ایالتی و نیز واشنگتن طرح کردند؛ رشد هاروارد شروع شد. نخست اینکه مقامات ایالتی و فدرال موافقت کنند دانشگاه از نوسانات سیاسی و ستیزه‌های متعارف و روزمره سیاست‌مداران دور بماند. دوم، اداره مؤسسه منحصرا در اختیار دانش‌‌آموختگان دانشگاه و به انتخاب ایشان باشد و سوم اینکه به این دو درخواست اعتبار قانونی ماندگار داده شود. پس از کشمکش‌ های فراوان هر سه درخواست قبول شد و نهایتا وجه قانونی پیدا کرد. 

به‌دنبال هاروارد، دانشگاه ییل و کالج ویلیام معتبر‌ترین کالج آمریکا همین روش را دنبال کردند، تا آنجا که ١٩ دانشگاه از ٢٠ دانشگاه معتبر امروز آمریکا با این روش اداره می‌شوند. مقایسه بین صد دانشگاه برتر آمریکا نشان داده است که هر قدر مشارکت و درجه اختیارات دانش‌آموختگان قبلی دانشگاه در هیئت‌های امنا بیشتر باشد، دانشگاه به رتبه و مرتبه بالاتری می‌رسد و کمتر تابع نوسانات سیاسی خواهد بود.

نمونه‌ای از دستاوردهای دانشگاه هاروارد عبارتند از ١٥٨ جایزه نوبل، ١٨ جایزه فیلدز و ٤٨ جایزه پولیتزر و ١٠٨ مدال درالمپیک به این شرح ٤٦ طلا ، ٤١ نقره و ٢١ برنز.

 

👤بیژن جهانگیری

دارایان : داشته های اقتصاد ایران

 

۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ۱۱:۵۳
تعداد بازدید : ۷۶۵
کد خبر : ۵۲,۰۰۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید