به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اثر جنگ تجاری بر ایران

 

💠پایگاه خبری فولاد ایران- آیا در جنگ تجاری چین و آمریکا، اقتصاد ایران نیز متاثر خواهد بود. کارشناسان دو نگاه دارند: گروهی معتقدند با توجه به نقش کم اقتصاد ایران در روابط تجاری بین‌المللی، سهم ایران از این مجادله ناچیز است. اما گروهی دیگر تاکید می‌کنند با توجه به سهم بالای روابط تجاری ایران با چین و مناقشات سیاسی با آمریکا، اقتصاد ایران از این منازعه متاثر می‌شود.

 

💠آیا آثار این منازعه به اقتصاد ایران منفی است یا می‌تواند غنیمت‌هایی نیز به دنبال داشته باشد؟ از دیدگاه کارشناسان سه کانال می‌تواند اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار دهد: نخست اثر افت یوآن در معاملات تجاری که می‌تواند بر ارزان‌تر شدن واردات از چین و کاهش ارزش دارایی خارجی ایران اثر گذار باشد.

 

💠کانال دوم رکود اقتصادی چین است که می‌تواند موجب کاهش تقاضای انرژی از ایران شود. اقتصاد ایران از این کانال‌ها طبیعتا تاثیر می‌گیرد. همچنین چین با توجه به ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی از آمریکا، به دنبال تامین نیاز از دیگر عرضه‌کنندگان است.

 

💠با توجه به حجم تقاضای چین اثر این چرخش نیز بر اقتصاد ایران مثبت ارزیابی نمی‌شود. اما جنگ تجاری فرصت‌هایی نیز برای اقتصاد ایران به همراه دارد.

 

💠شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جذب چینی‌ها به خصوص در حوزه‌های نفتی و همکاری با صنایع دچار محدودیت در آمریکا می‌تواند غنایم ایران از این جنگ باشد.

 

منبع: دنیای اقتصاد

 

۲۴ شهریور ۱۳۹۸ ۱۱:۴۰
تعداد بازدید : ۸۰۲
کد خبر : ۵۲,۰۳۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید