به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار خاورمیانه در انتظار تعطیلات

شرکت عزاستیل در مصر، امارات استیل در امارات و سابیک در عربستان که تولید کنندگان مهم فولاد در این کشورها محسوب می شوند، قبل از سال جدید هیچ تغییری را در قیمت های خود اعلام نکرده اند.

عز استیل، قیمت میله گرد خود را 3750 پوند مصری ( 676 دلار) هر تن تحویل درب کارخانه اعلام کرده است. قیمت خرده فروشی آن نیز 710 دلار هر تن است که از اواخر نوامبر تغییری نداشته است. میزان تقاضای میله گرد در مصر در هفته اول یا دوم سال جدید مشخص خواهد شد و پیش بینی می شود که قیمت ها در آینده نزدیک تثبیت شود.

شرکت سابیک عربستان که در نیمه دوم نوامبر قیمت میله گرد خود را حدود 770 تا 800 ریال سعودی (205 تا 213 دلار) هر تن کاهش داد، در حال حاضر این کالا را در قیمت 1885 ریال ( 503 دلار) هر تن عرضه می کند. تقاضا در داخل نسبتاً خوب است ولی معامله ای برای صادرات در این منطقه گزارش نشده است.

امارات استیل نیز در حال بررسی شرایط بازار برای تغییر قیمت های میله گرد است. از ماه اکتبر هیچ تغییری در قیمت ها رسماً گزارش نشده است و فروش های تحویل نقدی در قیمت 1900 تا 2000 درهم ( 517 تا 544 دلار) هر تن صورت می گیرد.

تولید کنندگان در منطقه خاورمیانه اظهار می دارند که قیمت ها به پایین ترین سطح خود رسیده است. بنابراین نیازی به کاهش بیشتر قیمت ها نیست. البته این مطلب بعد از تعطیلات مشخص خواهد شد.    

۱۵ دی ۱۳۸۷ ۱۴:۱۷
تعداد بازدید : ۷۰۴
کد خبر : ۵۲۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید