به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پرزیدنت پنس

پایگاه خبری فولاد ایران - پس از تصمیم ترامپ درمورد خروج نیروهای آمریکایی از سوریه احتمال شورش سناتورهای جمهوری‌خواه علیه وی افزایش یافته است. در این صورت طبق قانون مایک پنس شانس اول جانشینی ترامپ را خواهد داشت؛درحالی‌که تمایل سیاسی دموکرات‌ها بر استیضاح ترامپ استوار است، با این حال آنها در حال سبک و سنگین کردن پیامدهای احتمالی آن هستند. استیضاح می‌تواند موقعیت رئیس‌جمهوری را برای انتخابات سال بعد ضعیف کند و این فرصت را به دموکرات‌ها بدهد که کاخ‌سفید را مجددا از آن خود کنند یا اینکه می‌تواند نتیجه عکس بدهد و نتیجه‌ای مانند سال ۱۹۹۸ داشته باشد که در آن سال جمهوری‌خواهان کلینتون را استیضاح کردند، اما نه‌تنها به ضرر دموکرات‌ها نشد، بلکه به سود آنها رقم خورد و استیضاح کلینتون در سنا رای نیاورد. اما در اینجا یک احتمال دیگری هم وجود دارد: اگر پنس رئیس‌جمهور شود چه؟

این سناریو بسیار محتمل به‌نظر می‌رسد . یک نظرسنجی صورت گرفته از سوی فاکس‌نیوز نشان می‌دهد که ۵۱ درصد از مردم درحال‌حاضر خواستار استیضاح و برکناری ترامپ هستند

تماس تلفنی دونالد ترامپ در ۶ اکتبر با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه مبنی بر اینکه وی سربازان خود را از سوریه بیرون خواهد کشید تا ترکیه بتواند به کردها در این منطقه حمله کند، موجب عصبانیت بسیاری از سناتورهای جمهوری‌خواه شده است.

پس از چند صباحی آشفتگی در عصر ترامپ، ریاست‌جمهوری پنس می‌تواند قاعده را به سیاست آمریکا بازگرداند. به‌نظر می‌رسد در قیاس با ترامپ کسل‌کننده، بسیاری از آمریکایی‌ها از این امر استقبال کنند. دیگر خبری از توییت‌های توفانی نخواهد بود. کاخ‌سفید با مدیریت وی به سمت دوستان قدیمی‌اش خواهد چرخید، دوستانی که برای مدتی هم در دولت ترامپ کار کرده بودند.برای بیشتر جمهوری‌خواهان، پنس محافظه‌کاری مستحکم و همچون دکمه نگه‌دارنده لباس محافظه‌کاری است و بیشتر به‌دلیل دیدگاه‌های اوانجلیکایی و حرفه‌ای‌اش شناخته می‌شود. طرفداری وی از ازدواج سنتی که ریشه در دیدگاه مذهبی وی دارد، در زمانی که وی فرماندار ایندیانا بود، منشا مجادلات سیاسی شد و او کسی است که توانایی اداره کاخ‌سفید را دارد.پنس ۶۰ ساله در یک خانواده متوسط و پرجمعیت کاتولیک رمی به‌دنیا آمد. او سومین فرزند از ۶ فرزند این خانواده است. سیاست موضوع اصلی خاندان وی بر سر میز شام نبوده و وی در روزهای اول زندگی سیاسی‌اش هم دموکرات بوده است.او در مدرسه جزو سخنرانان عمومی به‌حساب می‌آمد و پیش‌بینی می‌شد که مجری‌گری برنامه‌های رادیویی را به‌عنوان شغل اصلی‌اش انتخاب کند. او همچنین در کلاس درس خود به‌عنوان نماینده کلاس انتخاب می‌شد. او با یک گروه کوچک مسیحی نشست و برخاست پیدا کرد که خود را «وسپرها» می‌خواندند. این گروه متشکل از کاتولیک‌ها و اوانجلیک‌ها بود که توسط یک رهبر کاریزماتیک به نام جان گی‌بل هدایت می‌شد.

پنس به‌عنوان رئیس‌جمهور شاید در زمره ضدترامپی‌ها قرار گیرد. به‌عکس رئیس‌جمهور فعلی او ارتباط قوی با جمهوری‌خواهان در هر دو نهاد قانون‌گذاری این کشور دارد. او و سایر کارکنانش نقش کلیدی برای همکاری کاخ‌سفید و پال رایان، رئیس مجلس نمایندگان و مک‌کانل در طرح کاهش مالیات ترامپ داشته‌اند.

او در مسائل حوزه اجتماعی جزو سختگیران به حساب می‌آید. به‌عنوان مثال در حوزه سقط جنین.پنس عضو گروهی بود که تلاش می‌کرد اصلاحات جامع مهاجرتی را لحاظ کنند. او با بوش، سناتور جان مک‌کین و رئیس اتاق بازرگانی ایالات‌متحده هماهنگ شده بود تا اصلاحات را هر طور شده به پیش برد. 

در سیاست خارجی وی عکس ترامپ عمل خواهد کرد. به عکس ترامپ، او یک انزواگرا نیست. «او ۸ سال در کمیته سیاست خارجی مجلس نمایندگان حضور داشت و صحه بر سخنرانی ترامپ در سازمان ملل نخواهد گذاشت.» او در مورد قرارداد با کره‌شمالی نگاه بدبینانه‌ای خواهد داشت و به پوتین، آن‌قدر که ترامپ به وی نزدیک بوده، نخواهد بود. جیم تلنت، یک سناتور سابق از میسوری می‌گوید: «وقتی پای سیاست خارجی وسط است، او یک جمهوری‌خواه واقعی است.» یکی از اعضای سابق دفتر وی در زمانی که او در کمیته سیاست خارجی قرار داشت می‌گوید که او معتقد به استفاده از زور است اما محتاطانه.پنس اما یک استثنا هم برای سیاست خارجی خود قائل است که وی را به ترامپ نزدیک می‌کند و آن هم سختگیری روی چین است. او یک سال پیش در مورد چین سخنرانی کرد و دیدگاه خود را در این زمینه آشکار کرد.در واقع حتی او موضعی تندتر از ترامپ علیه چین اتخاذ کرد. نه‌تنها وی چین را به ادامه سیاست‌های سختگیرانه در حوزه تجارت تهدید کرد، بلکه گفت حضور نظامی آمریکا در در یای چین جنوبی باید تقویت شود. پکن در زمان ریاست‌جمهوری پنس روزگار راحتی نخواهد داشت. 

✍️مجله نیوزویک 

۱ آبان ۱۳۹۸ ۱۱:۵۳
تعداد بازدید : ۱,۱۰۳
کد خبر : ۵۲,۵۰۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید